"Si no ho necessites, no ho compris": el missatge de Greenpeace que ha arribat a les botigues de Palma

L'entitat ha distribuït etiquetes a Bershka, Pull&Bear i NewYorker que critiquen l'impacte ambiental del Black Friday

Una de les etiquetes que Greenpeace ha posat a una botiga de Palma.
ARA Balears
27/11/2021
1 min

PalmaEls clients que aquest dissabte hagin aprofitat les rebaixes del Black Friday per guaitar roba al Bershka, Pull&Bear i el NewYorker del carrer de Sant Miquel de Palma és probable que, a més de l'etiqueta del preu, n'hagin vista una altra amb un missatge diferent. "Si no ho necessites, no ho compris" ha estat la frase crítica que membres de Greenpeace han col·locat en algunes peces de roba d'aquestes cèntriques botigues, amb motiu d'una campanya estatal per denunciar l'impacte ecològic del Black Friday.

"Sense estoc, planeta esgotat. No consumeixis el planeta". Els voluntaris de l'entitat ecologista han desplegat una pancarta amb aquest lema davant de les botigues i l'atenta mirada dels vianants i clients. L'objectiu de l'acció, segons ha explicat l'organització en un comunicat, ha estat "informar" els consumidors que existeixen altres alternatives al "consum superflu", com ara reparar, reutilitzar, intercanviar i comprar productes locals i de proximitat, que són més "sostenibles".

La mateixa acció s'ha fet en altres carrers comercials d'arreu de l'Estat, en ciutats com ara Barcelona, la Corunya, Madrid, Màlaga, València, Saragossa i Sevilla, entre d'altres. Greenpeace ha lamentat que el consumisme –promocionat per iniciatives com el Black Friday– estan "destruint" hàbitats i generant emissions contaminants.

Des del 2015 les vendes durant els dies que dura el Black Friday han augmentat fins a un 20%, especialment a través d'internet, segons l'entitat. Això incrementa el transport de productes i nombroses deixalles no reciclables, com ara el plàstic procedent dels embalatges.

stats