El grup de supermercats Dia augmenta un 57% els seus beneficis

La companyia tancar l'any amb 329 milions d'euros de benefici net gràcies a les vendes a França i als països emergents

Un supermercat Dia / DIA
Ara
23/02/2015
1 min

BarcelonaEl Grup Dia va aconseguir un benefici net de 329 milions d'euros el 2014, un 57% més que l'any anterior gràcies, sobretot, a l'efecte positiu de les vendes a França, segons ha informat aquest dilluns la companyia.

Per zones geogràfiques, els països emergents van veure incrementar fins a un 31% les seves vendes. A Argentina i Brasil, per exemple, va registrar un any rècord amb l'obertura de 213 botigues.

A Espanya, Dia va situar les seves vendes en 5.219 milions d'euors, un 0,4% més, malgrat l'impacte de la caiguda de preus al sector. Però les ventes brutes sota l'ensenya a Espanya i Portugal, van retrocedir lleugerament un 0,8% a causa de la tendència deflacionista.

"De l'any passat destacaria l'exitosa venda a França, l'adquisició de El Árbol i la integració de Schlecker. S'han transformat més de 600 botigues Schlecker a la nova ensenya Clarel i s'han llençat més de 1.000 noves referències de marca pròpia, nem obert més de 400 botigues i 325 franquiciades", ha expliat el conseller delegat de Dia, Ricardo Currás.

El benefici net ajustat de Dia va arribar als 267 milions d'euros, un 8,4% més que l'any passat, mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) va ser de 585 milions d'euros, un 0,4% més que el 2013.

stats