Gucci es posiciona com la marca més desitjada del món, segons un rànquing

Beyoncé i Rihanna destaquen com les figures de moda més influents de l'últim trimestre

Gucci ha llançat una nova eina tecnològica que permet als clients provar-se les sabates esportives de forma virtual.
Ara
01/08/2019
2 min

BarcelonaPer cinquena vegada en dos anys, la firma de moda Gucci s'ha coronat com la més desitjada del planeta. Un títol que s'ha tornat a fer públic després de difondre's el nou rànquing trimestral de la plataforma global Lyst, que analitza què es mou dins del món de la moda.

Per aconseguir les dades, es recull el comportament de més de 5 milions de consumidors de moda, així com de més de 12.000 dissenyadors, productes, botigues online i resultats extrets de les xarxes socials. D'aquesta manera es construeix un dels dibuixos més complets del panorama 'fashion' mundial. I pel que fa a les principals firmes del sector, ara s'ha tornat a posar el punt de mira sobre Gucci.

Un bon posicionament que es deu, segons els realitzadors de l'estudi, al fet que la firma italiana ha registrat un 20% de creixement de vendes. A més, ha presentat la seva col·lecció 'creuer', ha llançat una nova eina tecnològica que permet als clients emprovar-se les sabates esportives de manera virtual i, com a cirereta del pastís, el seu dissenyador creatiu, Alessandro Michele, ha estat el coamfitrió de la gala del Met.

Això sí, d'un temps ençà Gucci té una gran competidora: Off-White, la firma nord-americana de 'street wear' de Virgil Abloh, fundada el 2014 i molt cobejada entre els 'millennials'. De fet, en el rànquing anterior, el del primer trimestre d'aquest any, aquesta era la firma que estava en primera posició. Les següents marques que encapçalen la llista, que té 20 posicions, corresponen a Balenciaga, que acaba de presentar les sabates esportives Track 2, i Valentino, que ha llançat la col·lecció per a home P/V20.

Beyoncé i Rihanna, les més cobejades

Durant aquests últims mesos la indústria de la moda s'ha rendit a les artistes Rihanna i Beyoncé. D'una banda, Rihanna s'ha convertit en la primera dissenyadora negra del conglomerat francès LVMH, amb l'anunci oficial de la casa Fenty, la seva nova marca de luxe. Segons apunta el Lyst Index, en el seu primer mes de funcionament la nova marca ja ha generat més de 5.000 articles als mitjans de comunicació i més de 7 milions d'aparicions a les xarxes socials.

D'altra banda, Beyoncé ha fet pública la seva col·laboració amb Adidas en la creació de nous productes per a diferents línies de la marca. Després que l'artista ho anunciés a Instagram, es calcula que en només 24 hores van pujar fins al 61% les visites a les xarxes de la firma.

La generació de les 'it bags'

Pel que fa a alguns dels articles de moda més populars, la primera posició se l'endú la bossa de la temporada de tardor Jitney 1.4 Cash Inside d'Off-White. Inspirada en la línia d'autobusos Hampton Jitney, es va esgotar en moltes botigues en qüestió de dies.

Altres productes estrella que han triomfat a les xarxes i disparat les vendes han estat la minibossa C de Chloé d'efecte cocodril i la bossa The Pouch de Bottega Veneta, dissenyada pel nou director de la firma, Daniel Lee.

La bossa Jitney 1.4 ‘Cash Inside’ que va exhaurir existències en poques hores.
stats