Societat25/06/2015

H&M creix un 17% a Espanya, que es converteix en el seu vuitè mercat mundial

En el seu segon trimestre fiscal, la cadena de moda sueca va superar els 700,4 milions d'euros

Europa Press
i Europa Press

ESTOCOLMLa cadena tèxtil sueca Hennes & Mauritz (H&M)continua fent créixer les seves vendes arreu del món. En el seu segon trimestre fiscal va arribar a superar els 700,4 milions d'euros de beneficis, un 11% més que els 630,5 milions del mateix període de l'any anterior.

El conseller delegat de la cadena, Karl-Johan Persson ha subratllat la "forta evolució" que han registrat de nou les vendes, especialment tenint en compte les condicions més complicades a les quals s'enfronten, com una "primavera inusualment freda" i uns "efectes negatius del calendari" i l'enfortiment de dòlar, que ha incrementat els costos de compra.

Cargando
No hay anuncios

Durant els sis primers mesos del seu exercici fiscal, H&M va obtenir un benefici net de 1.092 milions d'euors, un 19% més que el mateix semestre de l'any passat, mentre que també va augmentar un 22,4% les seves vendes.

Espanya com a vuitè mercat

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa al mercat espanyol, H&M va arribar als 405,9 milions d'euros en xifra de negoci en el seu primer semestre fiscal, un 17,5% més que el mateix període de l'any anterior. Aquest creixement situa Espanya en la vuitena posició dins els diferents mercats de la cadena sueca i supera als Països Baixos.

En el segon trimestre, la facturació de la companyia sueca va superar els 208 milions d'euros, un 16% més que el mateix període de l'any anterior. A finals de maig, H&M comptava amb un total de 163 botigues a Espanya, després de tancar-ne tres i obrir-ne set de nous.