H&M creix un 17% a Espanya, que es converteix en el seu vuitè mercat mundial
En el seu segon trimestre fiscal, la cadena de moda sueca va superar els 700,4 milions d'euros
ESTOCOLMLa cadena tèxtil sueca Hennes & Mauritz (H&M) continua fent créixer les seves vendes arreu del món. En el seu segon trimestre fiscal va arribar a superar els 700,4 milions d'euros de beneficis, un 11% més que els 630,5 milions del mateix període de l'any anterior.
El conseller delegat de la cadena, Karl-Johan Persson ha subratllat la "forta evolució" que han registrat de nou les vendes, especialment tenint en compte les condicions més complicades a les quals s'enfronten, com una "primavera inusualment freda" i uns "efectes negatius del calendari" i l'enfortiment de dòlar, que ha incrementat els costos de compra.
Durant els sis primers mesos del seu exercici fiscal, H&M va obtenir un benefici net de 1.092 milions d'euors, un 19% més que el mateix semestre de l'any passat, mentre que també va augmentar un 22,4% les seves vendes.
Espanya com a vuitè mercat
Pel que fa al mercat espanyol, H&M va arribar als 405,9 milions d'euros en xifra de negoci en el seu primer semestre fiscal, un 17,5% més que el mateix període de l'any anterior. Aquest creixement situa Espanya en la vuitena posició dins els diferents mercats de la cadena sueca i supera als Països Baixos.
En el segon trimestre, la facturació de la companyia sueca va superar els 208 milions d'euros, un 16% més que el mateix període de l'any anterior. A finals de maig, H&M comptava amb un total de 163 botigues a Espanya, després de tancar-ne tres i obrir-ne set de nous.