Hotelers de la Platja de Palma imposen noves mesures de seguretat davant les conductes incíviques

Els clients hauran de firmar un document informatiu amb les actituds sancionades quan arribin a l'allotjament

Un vespre a la Platja de Palma.
ARA Balears
11/07/2022
2 min

PalmaL'Associació d'Hotelers de la Platja de Palma (AHPP) ha posat en marxa un seguit de mesures en matèria de seguretat i ha criticat la passivitat i inacció de l'Administració pública. Una de les principals queixes és que, considerant que ens trobam en plena temporada i amb unes xifres d'ocupació similars a les del 2019, es continuen repetint les problemàtiques que fa anys que denuncien.

"Basta fer una volta per la zona per veure que es necessita més acció en matèria de seguretat i mesures més contundents", ha declarat la presidenta de l'AHPP, Isabel Vidal. Per això, han presentat un document informatiu amb les conductes prohibides que es farà firmar als clients quan facin els tràmits d'entrada a l'allotjament. Complint amb el Decret Llei 1-2020, del 17 de gener, per fer front al turisme d'excessos, l'associació ha acordat les mesures següents:

- Exposició de normes internes de l'establiment i infografia sobre els comportaments incívics prohibits i normes de compliment obligat durant l'estada, amb l'objectiu de fomentar el respecte i la convivència amb la resta de clients, treballadors, residents i entorn, així com evitar situacions incòmodes per a tots.

- Jornades de formació en seguretat per al personal de l'establiment i control intern amb la col·laboració dels Cossos i Forces de Seguretat dels Municipis de Palma i Llucmajor, on es tracten els aspectes generals de Seguretat Ciutadana, es dona informació pràctica sobre les ordenances i les lleis en vigor, així com de les infraccions i delictes més freqüents a la zona.

- Kit de denúncies elaborat des de l'AHPP per agilitzar a tots els establiments associats, així com als clients allotjats, els tràmits de denúncia presencial a dependències policials. Plantilla de denúncies, proposta realitzada recentment a l'Ajuntament de Llucmajor, en estat de creació, per agilitzar les gestions pel fet que l'Oficina de Denúncies de l'Arenal de Llucmajor resta tancada i cal desplaçar-se fins al poble.

- L'aprovació d'una quota extraordinària per contractar serveis extraordinaris en matèria de seguretat, com una advocada per assessorar i defensar els drets i interessos dels establiments associats contra tots aquells que incompleixen les lleis i ordenances municipals, posant les denúncies corresponents.

Des de la patronal hotelera sol·liciten que les administracions públiques actuïn i siguin més contundents amb tots aquells que incompleixen les lleis. "Han de tenir clar que ni a la Platja de Palma ni a Mallorca estan permeses certes conductes, ni comportaments i no es permetran ni toleraran, i si, així i tot, decideixen infringir les normes, quines són les conseqüències", ha conclòs Vidal.

stats