L’IES Sineu realitza el primer projecte associat a aquesta temàtica
Duen a terme un projecte educatiu d’Aprenentatge i Servei que combina una ensenyança innovadora per als estudiants amb un servei d’utilitat pràctica a la societat
PalmaDes de l’inici d’aquest curs escolar, l’IES Sineu du a terme un projecte educatiu d’Aprenentatge i Servei (APS) que combina una ensenyança innovadora per als estudiants amb un servei d’utilitat pràctica a la societat. El projecte es basa en el fet que grups de diferents nivells i assignatures del centre es coordinen per realitzar un estudi ampli, rigorós i aplicat a una problemàtica ambiental actual en concret; en aquest cas, l’aparició i proliferació de serps invasores durant aquests darrers anys a les Balears; i específicament, si ens referim a Mallorca, a la zona del Pla de l’illa i, per tant, al municipi de Sineu.
Mitjançant un conveni de col·laboració amb l’Ajuntament, associacions locals de caçadors i la Conselleria de Medi Ambient organitzen activitats d’informació, comunicació i difusió per tal de donar a conèixer la problemàtica i la seva evolució. El professor de Biologia del centre, Biel Vicens, destaca la importància de fer feina amb els alumnes sobre les controvèrsies més actuals i polèmiques científiques que presenta la societat en la qual viuen. “Lluny de l’aprenentatge merament memorístic i desconnectat de l’entorn i la societat, hem d’aconseguir formar els nostres alumnes en matèries científiques mitjançant aprenentatges més vivencials, que fomentin el treball obert, el treball en equip i lligat a les realitats ambientals i socials”. L’IES Sineu és el primer centre que elabora un projecte d’APS associat a una problemàtica ambiental tan actual. L’institut defensa que l’ensenyament científic no pot estar desvinculat del territori i de les seves identitats culturals, ambientals i patrimonials. “La ciència no just necessita un bon bagatge de coneixements científics, sinó que s’ha de construir paral·lelament a una educació que prioritzi la connexió permanent a la realitat social i cultural”, conclou Vicens.