"La indústria turística tardarà dos o tres anys a recuperar-se"

El CEO de Condor Airlines i el president de l'Associació alemanya d'empreses turístiques auguren una recuperació lenta del sector després del covid-19

Imatge de la taula rodona, aquest diumenge a l'Iberostar Selection Playa de Palma
Elena Navarro
21/06/2020
3 min

PalmaEs necessitaran almenys dos o tres anys perquè el sector turístic recuperi els nivells anteriors a la pandèmia del coronavirus, segons han afirmat el CEO de Condor Airlines, Ralf Teckentrup; i el president de l'Associació alemanya d'empreses turístiques DRV, Norbert Fiebig, en la taula rodona Retomando el turismo en el nuevo escenario, que ha organitzat Iberostar al seu hotel de la Platja de Palma. Fiebig ha situat la data per a la recuperació total d'aquí a dos anys, mentre que Teckentrup ha considerat aquesta previsió massa "optimista". "Faran falta almenys tres anys perquè se'n recuperi la indústria. Amb la recessió, la gent no tindrà doblers i el que farà serà estalviar", ha opinat.

Quant a les previsions per a aquest estiu, el director Comercial Global del Grup Iberostar, Finn Ackermann -que també ha participat en la taula-, ha assegurat que les dues setmanes vinents seran "decisives", perquè ara hi ha "molta volatilitat" i les cancel·lacions es fan en el darrer moment. Amb tot, ha estat optimista perquè conserven un 20% de les reserves que ja tenien i ha valorat positivament el pla pilot a l'hotel Cristina. "Ha estat molt important provar els processos operatius i ha funcionat de manera excel·lent. Ho exportarem als 120 hotels que tenim a tot el món", ha afirmat.

"Sereu extremadament ben atesos per la gent mallorquina", ha dit el president del Grup Iberostar, Miguel Fluxá, donant la benvinguda als seus "amics" alemanys. Fluxá ha lloat "el gran esforç" que estan fent "no només els meus hotels", sinó tots els de Mallorca, per salvar la temporada. Ha subratllat que "Mallorca ha canviat molt en els darrers quaranta anys" i si ho ha fet ha estat "gràcies al turisme".

Un total de 130 agents turístics alemanys han acudit a la cimera.

"Tots els camins duen a Mallorca"

Entre xampany Moët, finger food individual i la música en directe d'un piano i un contrabaix, 130 agents de viatges alemanys s'han trobat per experimentar de primera mà els protocols que se segueixen tant a l'aeroport com als hotels, i per posar visions en comú sobre la temporada turística. A l'estil del format televisiu, els ponents s'han col·locat en semicercle a una terrassa de la primera planta, on han contestat les preguntes de Klaus Hildebrandt, editor de la revista FVW.

Bona part del discurs ha anat dirigit a generar tranquil·litat, estimular els viatges i vendre Mallorca com una de les millors destinacions per moure's aquest estiu. "Tots els camins duen a Mallorca", ha afirmat el director de la xarxa d'agències de viatges Lufthansa City Center, Markus Orth. "Esperem que els mitjans transmetin aquestes imatges tan boniques que tenim avui; perquè, si hi ha un lloc on recomanar anar de vacances, és Mallorca", ha afegit.

Al mateix temps, tots han estat d'acord que, tot i que hi haurà ofertes, no s'abaratiran els preus. "La tònica no serà volar a 20 euros", ha reblat el CEO de Condor, que té previstos per a aquest juliol 600 vols, una tercera part dels habituals en situacions normals. Segons ell, malgrat la caiguda, abaixar preus "destruiria les companyies aèries". En aquest sentit, Ackermann ha opinat que "no s'han d'oferir gangues, sinó una bona sensació de seguretat i qualitat perquè la gent viatgi".

A la cimera també hi ha assistit la consellera de Sanitat, Patrícia Gómez, qui ha posat èmfasi en el fet que Mallorca és una destinació segura i que el sistema de salut està preparat "per afrontar petits rebrots". A més, ha valorat molt positivament el pla pilot i ha assegurat que "estam molt contents per la confiança que demostren els turoperadors alemanys".

stats