Els joves tindran una subscripció gratuïta als diaris a través d'un programa de l'APIB
La Direcció General de Joventut destinarà 29.000 euros al projecte, del qual forma part activa l'ARA Balears, en el seu compromís amb el periodisme de qualitat
PalmaL'Associació de Periodistes de les Illes Balears (APIB) ha presentat un programa per afavorir el consum de premsa escrita entre els joves de les Balears. La iniciativa, de la qual forma part l'ARA Balears, es dirigeix als ciutadans que compleixin 18 anys durant l'any 2023 i 2024, que des del pròxim dimarts, 9 de maig, podran contactar amb els mitjans participants per gestionar una subscripció gratuïta de tres mesos a la seva edició digital. Es preveu que es pugui arribar a prop d'un miler de joves. Per fer-ho possible, la Direcció General de Joventut ha aportat una subvenció de 29.000 euros. En el cas que l'1 de gener de 2024 encara no s'hagi esgotat el pressupost, la franja d'edat s'ampliarà als joves d'entre 16 i 30 anys.
En el marc de la presentació del programa, la directora de l'APIB, Ángeles Durán, ha destacat que els objectius que es persegueixen són diversos: "Es vol contribuir a fomentar la lectura entre els joves, refermar la informació com a dret fonamental i incentivar el jovent que s'informi del que passa al seu entorn i d'allò que els afecta". Per altra banda, també s'ha considerat necessari potenciar l'esperit crític i reflexiu dels lectors per combatre les fake news. A més, també es planteja el programa com una fórmula necessària per afavorir el pensament lliure i d'enriquiment de les competències lingüístiques dels lectors més joves.
Durán també ha agraït la tasca dels mitjans participants "que han plantejat ofertes de subscripcions molt ajustades, que en molts casos van més enllà de la versió digital, i incorporen també altres continguts complementaris".
El naixement d'aquest programa es produeix en un moment en què, segons de la darrera EGM de 2022, els mitjans escrits tenen una penetració del 13,3% entre l'audiència, molt per davall del 40% del 2008. En el cas dels joves, la dada encara és més impactant. La penetració de la premsa escrita en el segment de 14 a 24 anys és del 6,8%. Aquesta situació, ha explicat Durán, "es deu al fet que aquest target s'informa a través de mitjans digitals alternatius –com les xarxes socials. En el cas dels estudiants de Periodisme, sí que llegeixen, però principalment capçaleres amb murs gratuïts". "Tot plegat fa necessari que la premsa adopti mesures per atreure el jovent, i adapti els seus continguts".
-
1
Consulta les ofertes que llençarà cada mitjà, el que més t'interessi, perquè tots poden oferir avantatges addicionals.
-
2
Una vegada triat, contacta amb el mitjà. En el cas que confiïs en l'ARA Balears, per exemple, fes-ho a través de subscripcions@arabalears.cat, o través del telèfon 971781917.
-
3
Fes arribar al mitjà les dades que se't sol·licitin. És imprescindible lliurar una còpia del teu DNI, certificat d'empadronament, o declaració responsable del teu empadronament, i autorització de cessió de dades a l'APIB i a la Conselleria d'Afers Socials.
-
4
Completa el formulari que el mitjà que triïs et farà arribar.