L'Assemblea de Docents lamenta la "desinformació" sobre el pla de segregació lingüística i demana retirar-lo
Els docents també han criticat "el retard i la improvisació en l'adjudicació de places" i la "incertesa pel desmantellament progressiu" de l'IES Politècnic
PalmaL'Assemblea de Docents ha lamentat la "desinformació i opacitat" sobre el "fracassat" pla pilot de lliure elecció de llengua i ha demanat retirar-lo davant la manca d'arguments per a la seva implantació. Aquesta és una de les conclusions a les quals ha arribat aquest dijous l'Assemblea, que s'ha reunit per primera vegada des de l'inici del curs escolar.
En un comunicat, han assenyalat que, entre altres temes, també han abordat "el retard i la improvisació en l'adjudicació de places", la "incertesa pel desmantellament progressiu" de l'IES Politècnic o la "incomprensible" renúncia a la creació d'unes 2.000 places de formació professional (FP) amb fons del govern espanyol.
Així mateix, han arribat un acord per instar la Conselleria d'Educació a "revisar" alguns dels fets ocorreguts aquest inici de curs i que han generat "angoixa i incertesa" entre el col·lectiu docent. "Volem recordar la importància de cobrir les places en el mínim temps possible perquè els nostres alumnes tinguin l'atenció que mereixen", han remarcat en el comunicat.
A més, han decidit iniciar una campanya des de les assemblees de cada centre per a donar suport a les demandes de la comunitat educativa del Politècnic, qui, consideren, són víctimes de les "maniobres" de la Conselleria "per potenciar i derivar recursos a la concertada".
"El seu pla és extingir 300 places públiques de secundària, en un context de creixement escolar continuat, per derivar-les a altres centres públics ja col·lapsats o a centres concertats pròxims. Hi ha cinc escoles adscrites que perdran el seu institut de referència i docents amb plaça definitiva que no sabran on seran desplaçats", ha advertit l'Assemblea.
Així mateix, han exigit la retirada del pla pilot de segregació lingüística i no aplicar-lo a l'escola secundària davant la "manca d'arguments pedagògics i dades objectives" que justifiquin la seva necessitat. "Ben al contrari, les dades recentment publicades sobre el nivell de català de quart de primària evidencien la necessitat de dedicar recursos públics a millorar el seu nivell", han defensat els docents.