L'Assemblea de Docents denuncia la situació de "desinformació i incertesa" amb què s'ha fet feina aquest curs
Els professors celebren el "rebuig massiu" dels centres al Pla de segregació lingüística
PalmaL'Assemblea de Docents ha lamentat aquest dijous com s'ha desenvolupat el curs escolar 2023-2024: "Ens enfrontam a un any carregat de desinformació i incertesa, amb uns canvis en matèria lingüística que no obeeixen cap necessitat real que justifiqui la necessitat de les mesures que es volen implementar", ha dit en un comunicat. Una cinquantena de professors s'ha reunit a l'IES Sineu convocats per l'Assemblea, alguns dels quals, en representació dels seus centres.
Els docents han valorat com a "èxit" el rebuig massiu dels centres al Pla de segregació lingüística "com a conseqüència directa de la tasca feta per la comunitat educativa que ha plantat cara a un pla innecessari, antipedagògic, injust i contrari a la legislació". A més, han destacat que els principals beneficiats d'aquest "fracàs" seran els alumnes "que podran desenvolupar les capacitats lingüístiques als centres educatius amb l'atenció dels projectes lingüístics". Així, l'Assemblea de Docents ha reclamat al conseller d'Educació, Antoni Vera, que faci una passa enrere, retiri definitivament el Pla i "destini els doblers a les necessitats reals dels centres i a potenciar l'ús del català".
En el marc de la reunió, també s'ha destacat que hi ha altres qüestions, a més de les mesures lingüístiques, que preocupen als docents: l'infrafinançament a l'educació, la progressiva i pèrdua contínua de poder de decisió dels claustres i el pin parental.
Les escoles rebutgen el Pla
La Conselleria d'Educació, ara per ara, no ha dit oficialment quants de centres s'han adherit al Pla de segregació lingüística, però enquestes sindicals han determinat que, en principi, no ho ha fet cap, de públic. Pel que fa a la concertada, tot apunta que el nivell d'adhesió serà limitat. Ara per ara, se sap que han demanat participar-hi l'escola de l'Opus Aixa-Llaüt i diversos centres de la patronal CECEIB. Les cooperatives d'ensenyament l'han rebutjat en massa. Escola Catòlica, patronal majoritària, encara no ha comunicat què han decidit els més de 80 centres que representa.
La reunió de l'Assemblea ha decidit crear dos nous grups de treball, un sobre la digitalització dels centres i l'altre sobre el complement de carrera professional. Sobre aquest darrer tema, Marina Vergés, portaveu de l'Assemblea, assegura que se "cerca aconseguir l'equiparació del complement que reben els docents amb el de la resta de funcionaris". "Som els únics que no el cobram, perquè fins i tot l'ingressen els administratius de la Conselleria d'Educació, però no els mestres i professors", ha dit Vergés. Així doncs, el grup de feina estudiarà jurídicament la situació dels docents en relació amb la resta de treballadors públics. Serà a partir del curs vinent quan ja es plantejarà adoptar mesures més contundents per reivindicar la igualtat. A banda d'aquestes qüestions, l'Assemblea també ha acordat donar suport als professors de l'IES Politècnic, que han denunciat la intenció de la Conselleria de tancar el centre i traslladar els alumnes d'ESO i Batxillerat a l'IES Ramon Llull, i denunciar els problemes d'habitatge derivats del model turístic.