Palma
Societat04/08/2022

L'EMT rep la millor valoració dels usuaris de la dècada, amb 8,6 punts sobre 10

Passatgers i especialistes han avaluat diferents ítems, que després AENOR ha revisat

ARA Balears
i ARA Balears

PalmaL'Empresa Municipal de Transports (EMT) de Palma ha obtingut la xifra més alta de l'última dècada que han puntuat els mateixos usuaris. El servei de transport municipal ha obtingut 8,6 punts sobre 10, fet que suposa un increment d'un 0,1% respecte dels resultats obtinguts el 2021. "És el millor resultat de la història de l'EMT d'ençà que feim enquestes", ha puntualitzat el regidor de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau.

Per assolir aquests resultats, s'han fet 622 enquestes a les parades de bus, sumades a 225 visites del denominat sistema de "client misteriós", en les quals treballadors d'una empresa externa i amb la revisió de l'Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR) "es fan passar per usuaris" als busos de l'EMT, ha explicat Dalmau aquest dijous en roda de premsa. Les preguntes es varen fer la tardor del 2021.

Cargando
No hay anuncios

Les valoracions

Entre les valoracions fetes, els usuaris han tingut en compte l'amabilitat, la freqüència del bus, la il·luminació, la informació que ofereix el conductor, l'oficina o les parades, la neteja del vehicle així com la comoditat amb el soroll, la seguretat, els seients disponibles o la temperatura. La nota mínima va ser un 7 i la màxima, un 9,8.

Cargando
No hay anuncios

En el cas dels "clients misteriosos", varen tenir en compte la neteja de les parades, la informació en aquestes, il·luminació, panell electrònic, identificació del vehicle, neteja exterior i interior del bus, mesures COVID, si el bus s'atura bé, comoditat de la pujada, del trajecte i de la baixada, temperatura, volum del sistema d'anunci de la parada, seguretat o la rampa. Així, es va obtenir una puntuació màxima de 10 i mínima de 6,6.

El tinent de batle ha assegurat la validesa de les dades obtingudes, ja que el 55,56% dels enquestats són usuaris habituals del bus i el 44,6% empren el servei de bus diàriament. "Són dades que tenen un valor objectiu; el 44% dels enquestats viatgen en bus una vegada al dia i quasi el 40% empren el transport públic com a transport general", ha dit Dalmau.