Esportiu

Lotus Emira GT4: fi de cicle per la porta gran

Lotus s’acomiada dels esportius amb motor de combustió amb l’Emira GT4, un vehicle radical i espectacular

Lotus Emira GT4
14/09/2021
2 min

Lotus es convertirà en un fabricant de cotxes elèctrics i obrirà una nova planta a la ciutat de Wuhan, a la Xina, però abans de fer-ho ha posat punt final als seus esportius amb motor de combustió amb l’espectacular Emira GT4, un vehicle pensat i preparat per disfrutar en un circuit tancat i que compleix els requisits de la FIA per competir en la categoria GT4.

La marca de Hethel ha presentat un esportiu lleuger, que només homologa un pes de 1.260 quilos a la bàscula, gràcies a l’ús massiu de materials lleugers i que permeten mantenir viva la flama de la filosofia del seu fundador, el mític Colin Chapman, que sense cap mena de dubte estaria força orgullós d’aquest nou model.

Estèticament, aquest Emira GT4 inclou elements aerodinàmics que denoten la seva naturalesa esportiva, com ara un aleró posterior de grans dimensions, diverses entrades d’aire i espòilers a la part davantera i pas de roda eixamplats. A l'interior hi destaca el sistema de gàbia de protecció en cas d’accident, un cinturó de seguretat de sis punts, un extintor i un quadre d’instruments específic.

El Lotus Emira GT4.
El Lotus Emira GT4.

El Lotus Emira GT4 fa servir un motor V6 (o de sis cilindres en V) de 3.5 l de cubicatge d’origen Toyota que entrega 405 CV directament a les rodes posteriors i que es marida amb un canvi automàtic seqüencial de sis relacions i un diferencial autoblocant. La seva posada a punt inclou amortidors esportius signats per Öhlins, neumàtics Pirelli GT4 de 265/645 al davant i 305/680 a les rodes posteriors amb llantes forjades de 18 polzades.

El darrer esportiu amb motor de combustió de Lotus ja es pot reservar, però a un preu encara per confirmar. Les primeres unitats competiran a les curses de GT4 de l’any vinent, i el nombre final d’unitats fabricades pels britànics variarà en funció de la demanda del públic.

stats