Mallorca obrirà agències de comunicació per actuar en els principals mercats turístics

Aquest divendres ha tingut lloc la jornada 'Calidad turística, una alternativa necesaria' per debatre sobre el turisme de luxe i el seu impacte

Aeroport de Palma./ ISAAC BUJ
Ara Balears
02/10/2020
3 min

PalmaEl Consell de Mallorca obrirà agències de comunicació arreu de l'illa que funcionaran com a "petites sucursals" als quatre principals mercats turístics (alemany, britànic, escandinau i espanyol), segons ha explicat el conseller insular de Turisme, Andreu Serra. Aquest divendres ha tingut lloc la jornada 'Calidad turística, una alternativa necesaria', organitzada per l'associació Essentially Mallorca i l'escola de negocis ESERP, en la qual el conseller ha participat per debatre sobre el turista de luxe, que gasta cinc vegades més que el convencional i genera un impacte menor sobre el territori.

El conseller Serra ha assegurat que ja abans de la pandèmia el full de ruta que es plantejava la Fundació Mallorca Turisme era apostar per un turisme de major qualitat, que valori el producte de luxe, l'excel·lència i la seguretat, la sostenibilitat i el treball publicoprivat. Ha explicat que un dels projectes més importants serà l'obertura d'aquestes quatre agències de comunicació per "generar un diàleg directe amb els quatre principals mercats". Serra també ha ressaltat la importància de treballar en un projecte estratègic turístic que és "de tots".

Segons ha indicat el conseller, a finals d'octubre es durà a terme a l'illa un fòrum de turisme segur organitzat per la Fundació Mallorca Turisme, "amb Mallorca com a pol de treball sobre com s'està plantejant la seguretat en els aeroports, en la cadena de valor turístic i també en tecnologia i altres destinacions, en un moment clau per posar-ho en marxa". Serra apunta que, per reactivar el turisme, "hem de ser una destinació pionera i puntera en intel·ligència turística i seguretat sanitària" i "aprofitar la conjuntura per a un procés de millora i de qualitat".

Serra ha advocat per treballar altres mercats, com per exemple el francès, "que té molt de recorregut", així com l'italià. Tot això reforçant els principals, com és el cas de l'espanyol, que suposa un 20% el turisme a Mallorca, o l'escandinau, que es trobava en descens.

Per altra banda, el president d'Essentially Mallorca, Jesús Cuartero, ha assegurat que, a més d'apostar per la qualitat, després de la pandèmia el futur del turisme "ha de ser de les administracions escoltant i compartint el que necessita el sector". Cuartero considera que les empreses tenen una gran capacitat de reacció ràpida i de generar moltes idees, però qui disposa de pressupost i responsabilitat són les administracions.

Cuartero indica que, "si els integram, l'efecte d'aquesta comunicació serà exponencialment major". "Hem d'estar alienats, participar dels plans i trobar punts intermedis, cuidant dels mercats que ja tenim, cercant-ne de nous i generant noves iniciatives", ha reivindicat. Bernat Llobera, director d'Arabella Golf Mallorca, ha dit que "ens sentim escoltats i hi ha predisposició a col·laborar. La petició és que ens ajudin a promocionar la destinació, amb la idea de qualitat i seguretat".

La mànager d'Essentially Mallorca, Maria Renart, ha advertit que "la crisi sanitària serà passatgera però l'aposta per la qualitat ha de ser duradora", perquè l'illa té a favor seu la diferenciació en servei, amb un producte més sostenible que genera una major riquesa i ocupació, com és el turisme de luxe, que té una ràtio d'ocupats per client quatre vegades superior a l'habitual.

Mar Suau, membre del consell d'administració a Relais & Châteaux, ha assegurat que "la resposta de donar tranquil·litat i seguretat sanitària s'afegeix a la necessitat d'aportar valors afegits, perquè el client que visita l'illa ja no li val venir i tombar-se al sol quinze dies, voldrà experimentar, veure coses, conèixer i demanar, per la qual cosa el nivell del servei i el de formació ha de ser cada vegada major".

stats