Xarxes socials

La mare que va convertir la filla en un mem mundial (i ara se'n penedeix)

Fa 12 anys Katie Clem va pujar un vídeo a YouTube que va fer famosa la seva filla, que llavors tenia 2 anys

Side Eyeing Chloe
A.P.
22/01/2025
2 min
Regala aquest article

BarcelonaFa 12 anys un innocent vídeo familiar va convertir Chloe Clem, llavors de 2 anys, en un mem mundial. La seva mare, Katie Clem, va penjar un vídeo a YouTube en què donava una sorpresa a les seves filles anunciant que en comptes d'anar a l'escola aquell dia anirien a Disneyland. La reacció de les dues nenes –la Chloe, de 2 anys, i la Lily, de 7 anys– era quasi oposada: mentre la més gran arrencava a plorar de l'emoció, la més petita mirava a càmera amb incredulitat i quasi fastiguejada. L'expressió de la Chloe va fer que la seva imatge es convertís en un mem utilitzat arreu del món que es coneix popularment com a Side-eyeing Chloe [La Chloe mirant de reüll]. En una entrevista a la revista People, la progenitora assegura que ara es penedeix d'haver provocat la fama inesperada de la nena.

"La Chloe tenia 2 anys i la gent s'acostava a saludar-la. Estaven embogits i volien fer-se fotos amb ella", recorda Katie Clem. La fama viral de la nena va beneficiar econòmicament la família, que va signar acords amb gegants com Google Pixel. El 2021 van vendre la imatge que va servir per al mem en format non-fungible token (NFT) per 74.000 dòlars. "Fa 10 anys érem molt pobres. Ens va passar això i vam dir: «Què? Podem pagar les factures. Podem viure en un lloc millor que el nostre petit apartament». Eren problemes del món real", reflexiona. "Aquests diners literalment ens van ajudar a sobreviure durant una dècada. Lloguer, factures, menjar", afegeix. Després d'aquell vídeo, i arran de la popularitat de la imatge, la família va continuar fent contingut que pujava a YouTube.

Malgrat que la fama de la nena els va ajudar a viure millor, Clem reconeix que sent "molta culpa" i diu que la seva perspectiva sobre el món de les xarxes ha canviat. Quan les nenes van començar a fer-se grans es va adonar que no volia que estiguessin tan exposades. "Cap al final les coses van fer un gir i vaig dir: «No vull que les meves filles estiguin tan exposades» –reflexiona–. Quan es van fer una mica més grans, les vaig obligar a fer coses i m'adonava que estaven avorrides. Vaig veure que estaven cansades i vaig dir: «D'acord, ja n'hi ha prou»".

Mentre la mare se sent penedida, la filla no fa retrets als pares. Chloe Clem, a qui la seva mare defineix com a tímida i introvertida, té ara 14 anys i poca gent la identifica amb la nena del mem viral. La noia sent cert orgull de la seva fama –es presenta a Instagram "com la reina original de la mirada de reüll"– i s'està plantejant la possibilitat de dedicar-se a la creació de continguts per xarxes socials.

stats