Melià i Riu es veuen obligats a presentar un ERTO
La cadena de Gabriel Escarrer l'aplica a 8.382 treballadors i la de Riu, a 5.500
PalmaMelià Hotels International ha presentat aquest dimecres un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) que afecta 8.382 treballadors de tot l'Estat, 7.332 dels quals són empleats dels hotels que ara mateix estan tancats i 1.050 de les oficines corporatives. Només queden fora d'aquesta mesura els directius, els quals continuaran amb les seves funcions amb una reducció salarial del 50%, segons indica Efe.
Per altra banda, el Grup Riu també s'ha vist obligat a aplicar un ERTO i afectarà un total de 5.500 treballadors. Ja té tancats els hotels de les Balears, les Canàries, Andalusia i Madrid. L'expedient afecta la major part de la plantilla dels seus establiments, ja que encara manté els serveis mínims de personal de direcció, jardineria, serveis tècnics i seguretat per tenir-ho tot llest una vegada pugui tornar a obrir les portes dels hotels. Pel que fa als serveis centrals, la companyia ha presentat un ERTO de suspensió del 50% de treball i salari.
Cal destacar que 94 dels 99 establiments que Riu té a fora també han tancat a causa de la pandèmia del coronavirus. Així, la cadena disposa d'un total de 31.000 empleats a l'estranger, que també veurien suspesos temporalment els contractes. Només queden exclosos d'aquesta mesura els quatre que té a Mèxic i el que té a Sri Lanka
En el cas de Melià –la cadena de Gabriel Escarrer–, en el 90% de les ocasions, com que les circumstàncies actuals no permeten desenvolupar accions, l'expedient sol·licita regulacions temporals del 100%, i el 10% restant es refereix a reduccions de jornada del 50%, que afecta aquells treballadors que tinguin funcions necessàries per mantenir la continuïtat de l'empresa.
La decisió d'aplicar l'ERTO respon a les mesures excepcionals de suspensió de contractes i reducció de jornada per força major aprovades pel govern central, al qual poden acollir-se les empreses que hagin perdut la seva activitat a conseqüència de la Covid-19.