Menorca destinarà l'any 2023 un 19% més a reforçar la connectivitat aèria

Les accions passen també per analitzar i generar oportunitats d'obertura de noves connexions

Avió de la companyia Volotea.
Iván Martín
27/12/2022
2 min

MAÓEl Consell de Menorca augmentarà l'any que ve els recursos destinats a la connectivitat aèria, i invertirà un total d'1,2 milions d'euros (+19%) en accions de comàrqueting. Aquesta partida és una part dels 6,3 milions d'euros que gestionarà la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) el pròxim exercici, en què destaquen els 3,3 milions d'euros a accions de promoció, el milió d'euros a la consolidació dels productes turístics i els 290.000 euros a accions relacionades amb la recerca, l'anàlisi, la innovació i el coneixement del sector.

Les accions en matèria de connectivitat previstes en el pla d'actuació 2023 passen també per analitzar i generar oportunitats d'obertura de noves connexions, així com fomentar l'oferta en aquells mercats emissors que necessiten un impuls. Pel que fa a l'estratègia de donar a conèixer i consolidar la diversitat d'experiències que ofereix l'illa, la Fundació es vol centrar en tres productes concrets: Menorca Regió Europea de Gastronomia, la Menorca Film Commission i la Menorca Convention Bureau, sense deixar de banda els productes ja consolidats, prestant atenció a les noves tendències que demanden els viatgers, i tenint molt present l'objectiu de continuar sent un referent en matèria de sostenibilitat.

Després d'un any de mandat com a Regió Europea de Gastronomia, es continuarà treballant amb tots els col·laboradors per ser un referent en turisme gastronòmic, a la vegada que s'obren noves oportunitats de col·laboració amb el sector primari per ampliar l'oferta de turisme d'experiències, amb el suport i la mentorització de SEGITTUR. Aquest 2022 ha estat l'any de la presentació oficial de la Menorca Film Commission i la seva integració a la Spain Film Commission.

A partir d'ara, la feina serà donar a conèixer Menorca en el mercat internacional com un plató cinematogràfic a l'aire lliure; donar continuïtat a la nova línia de patrocinis per captar rodatges i organitzar una segona edició de Menorca Film Market, entre altres iniciatives. En la mateixa línia, la Fundació es planteja promocionar l'illa com una destinació atractiva per a la celebració d'esdeveniments i per al turisme de negocis, congressos i reunions de treball.

Es continuarà treballant en el turisme familiar; es promocionaran activitats de natura i de turisme actiu al llarg de tot l'any; es potenciarà la Menorca Starlight i el producte del cel nocturn com a element desestacionalitzador; i s'apostarà per posicionar Menorca en el segment del turisme prèmium i de luxe que valora i aprecia l'autenticitat de les experiències i els recursos turístics que l'illa poc oferir gràcies a l'aposta ferma del sector privat.

stats