Societat21/10/2021

Menorca presenta una guia per millorar la comunicació a persones amb discapacitat

Consta de tres blocs i la clau és facilitar el llenguatge en diferents àmbits

Iván Martín
i Iván Martín

MAÓLa Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca ha presentat una guia per millorar la comunicació i l'atenció a persones amb discapacitat. L'entitat la traslladarà a les entitats, famílies i persones usuàries en el transcurs de l'acte d'inauguració de Curs Social que tindrà lloc aquest divendres al parc del Freginal de Maó.

La consellera de Benestar Social i vicepresidenta de la Fundació, Bàrbara Torrent, ha assenyalat que "volem celebrar un inici de curs amb totes les activitats complementàries en marxa, hem retornat a la normalitat d'ençà que el covid-19 ens va afectar els centres i serveis", i ha destacat que cal "recordar que vam fer un esforç de reorganització en totes les àrees de gestió directa, i agrair la feina a les persones treballadores, usuàries i famílies que facilitaren l'obertura i l'assistència. Uns serveis essencials que han estat més difícils de gestionar durant la pandèmia, i que s'han oferit amb molta cura i esment".

Cargando
No hay anuncios

La guia, segons Torrent, que es presenta com una eina per ajudar i millorar l'atenció de les persones amb discapacitat: "Les persones amb diversitat funcional encara ensopeguen entre estereotips, encasellats en noms i perjudicis. Aquesta guia comunicativa pretén conscienciar i compartir una condició per factors personals i de context. Però, sobretot, vol sol·licitar la col·laboració de tota la societat per eliminar obstacles de l'entorn".

Per la seva banda, la responsable de comunicació de la Fundació, Àngels Andreu, emfatitza: "Des de l'àmbit professional volem proporcionar l'assistència amb les millors condicions possibles, i això es refereix també al llenguatge, al tracte, a proporcionar tranquil·litat, calidesa i seguretat". La guia es divideix en tres parts: claus del llenguatge, continguts accessibles i mitjans de comunicació. La primera fa referència a la terminologia adequada per dirigir-nos a les persones amb discapacitat sensorial, auditiva, física, mental i intel·lectual, amb trastorn de l'espectre autista o amb malalties minoritàries. La segona consisteix en recomanacions en textos, imatges, vídeos, documents electrònics, normes i pautes per millorar l'atenció a les persones amb discapacitat. També s'inclouen pautes per organitzar un acte públic o per fer accessibles les entrevistes. Per últim, consideren els mitjans de comunicació el gran altaveu de la societat.