Menorca es promociona gastronòmicament amb una panadera de cap-roig
Un total d'onze periodistes especialitzats han seguit en línia les indicacions del xef
MaóEl Consell Insular i la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) han organitzat aquest dijous una masterclass de cuina i producte agroalimentari local per tal de promocionar la gastronomia illenca. El xef David de Coca, cuiner del restaurant Sa Llagosta i guardonat amb un Sol a la Guia Repsol, ha mostrat a onze periodistes gastronòmics de l'Estat com cuinar una panadera de cap-roig a través d’una classe en línia, de manera que cada participant preparava aquest plat des de casa seva.
La presidenta del Consell, Susana Mora, ha explicat que aquesta masterclass s’emmarca dins la designació de Menorca com a Regió Europea de Gastronomia 2022 i, en concret, forma part dels objectius de posicionar la Menorca com a destí gastronòmic de qualitat i també fomentar el consum de productes locals. Presentat per Fernando Valmaseda, el periodista i CEO del Grupo RV Edipress i del programa Miradas Viajeras, l’acte ha començat amb una entrevista a Mora, que ha tractat temes diversos com la gastronomia però també el valor de l’illa com a destí segur enmig de la pandèmia o alguns dels seus racons preferits de Menorca.
A continuació, el xef David de Coca, acompanyat per la directora insular de Promoció Turística i Fons Europeus, Laura Ruiz, ha anat mostrant pas per pas com cuinar aquesta recepta tan típica de Menorca als periodistes. Entre ells, hi havia representants de les revistes DeViajes, Elle Gourmet, Traveling Coloralia i Sobremesa, i de pàgines especialitzades com Afuegolento.com, Barbireando.com, Conmuchagula.com, Eladerezo.com, Elblogdeceleste.com, Milideasyproyectos.com i Nutriguia.com.