Menorca promociona la seva gastronomia davant 60 periodistes especialitzats
L'esdeveniment va servir per donar a conèixer el mandat de Regió Europea de la Gastronomia 2022
MAÓUn grup de 60 periodistes gastronòmics han pogut degustar els productes típics de Menorca en un acte emmarcat en la participació de l'illa a la fira Madrid Fusión.
El sopar es va fer anit a l'espai Kitchen Club de Madrid, amb l'objectiu de traslladar als participants les potencialitats dels aliments autòctons. L'esdeveniment va servir a la representació política de l'illa per donar a conèixer el mandat de Regió Europea de la Gastronomia 2022. L'acte va arrancar amb la degustació d'un aperitiu de pomada (gin amb llimona) i la cervesa talaiòtica, amb un missatge subliminar a la candidatura de l'illa a Patrimoni Mundial de la Unesco.
El menú estava format per quatre receptes elaborades per un xef vinculat a Menorca i maridades amb vins seleccionats per la sommelier Sara Sanchís. Els plats que es van oferir van ser un brou, una caldereta de peixos de roca, gamba vermella i musclos, i finalment un 'bikini' de melós de carn de vedella vermella menorquina, formatge Mahón-Menorca, salsa de vi Binitord i avellanes de Sant Joan. L'elaboració va ser a càrrec de Lucas García i Javier Goya. Les postres, elaborades pel mestre Tolo Sintes, consistiren en una creació inspirada en la muntanya del Toro i la Menorca Talaiòtica.