Més de la meitat de les ofertes turístiques de Mallorca podrien ser il·legals
Es tracta de dades que es desprenen dels primers resultats del treball realitzat per Talk&Code
PalmaMés de la meitat dels anuncis en línia d'ofertes turístiques a Mallorca llancen algun tipus de sospita, segons es desprèn dels primers resultats del treball realitzat per Talk&Code, una empresa catalana contractada pel Consell de Mallorca per monitorar en temps real l'oferta turística legal i il·legal de l'illa. En concret, segons ha assenyalat aquest dilluns el conseller insular de Turisme, José Marcial Rodríguez, després d'uns mesos de treball conjunt, dels 43.426 anuncis totals analitzats se n'han marcat 11.269 com a molt sospitosos de frau, altres 11.761 com a sospitosos, i la resta, més de 20.000, com a correctes.
El conseller insular ha afegit que, en aquesta línia, la institució insular impulsarà la signatura de convenis de col·laboració amb les principals plataformes comercialitzadores d'immobles destinats al lloguer turístic amb l'objectiu d'eliminar qualsevol tipus d'oferta il·legal que pugui estar anunciant-se en aquests canals. Aquesta col·laboració, ha indicat, anirà més enllà de l'eliminació dels anuncis per facilitar la tasca de la incoació d'expedients. Avui dia s'ha redactat el conveni i se signarà amb Airbnb, Vrbo, Holidu, Expedia i Booking.
En relació amb la contractació de Talk&Code, Rodríguez ha destacat que gràcies a aquest treball es podrà saber en temps real el mapa vertader de l'oferta turística de l'illa, tant la que opera legalment, com la que ho fa de manera il·legal. Cada mes s'analitzen unes 200.000 pàgines per obtenir-ne informació. El director executiu de la companyia, Francesc Serrano, ha explicat que la fiabilitat de la captació dels anuncis està basada en una eina formada per un conjunt d'algoritmes que analitzen tota l'oferta turística de l'illa, recopilant-ne la informació necessària per a la feina dels inspectors.
Aquestes dades es contrasten amb els registres oficials i, mitjançant regles definides pel departament de Turisme, es determina si els anuncis compleixen amb la normativa vigent o si són il·legals. El conseller de Turisme ha conclòs la seva intervenció assegurant que el pla implementat l'any passat contra l'oferta il·legal funciona, és l'adequat i permet lluitar contra aquesta competència deslleial.