Educació
Societat23/11/2023

MÉS reclama al Govern convertir els centres educatius en refugis climàtics

Proposa augmentar-ne les zones verdes i introduir aïllament tèrmic i ventilació als edificis, a més de fonts, punts d'aigua i espais singulars de joc

PalmaEl Pla de climatització a les escoles és un dels compromisos del conseller d'Educació, Antoni Vera, que en el marc de la presentació dels pressupostos del seu departament a la comissió d'Hisenda i Pressupostos va explicar que, en primer lloc, es farà una prova pilot a determinats centres. En aquest context, MÉS per Mallorca assegura que, "cada vegada més", els patis es veuen sotmesos a temperatures extremes que els converteixen "en espais inhabitables per als infants". Per aquesta raó, el partit ha presentat una proposició no de llei (PNL) en què, entre d'altres, reclama al Govern que faci un "diagnòstic i estudi de les necessitats dels centres educatius de les Illes Balears per fer front a l'emergència climàtica". Naturalitzar els patis de les escoles, diu el partit ecosobiranista, "és l'inici del camí per convertir-los en refugis climàtics generadors de benestar i promoció de la salut". 

Cargando
No hay anuncios

MÉS assegura que, incorporant espais d'ombra, vegetació i punts d'aigua es pot disminuir la temperatura dels espais entre 5 i 10 graus. Entre les propostes del partit, destaquen la d'augmentar les zones verdes, introduir aïllament tèrmic i ventilació als edificis, fonts, punts d'aigua i crear espais singulars de joc. MÉS també diu que hi ha municipis que ja han mostrat interès per "transformar" els seus centres educatius, en prendre consciència que, més enllà de la comunitat educativa, aquests espais "poden emprar-se com a refugis climàtics pels veïns fora de l'horari escolar i a l'estiu".

Espais inclusius per contribuir a la coeducació

Per tot plegat, el partit demana al Govern que elabori un pla d'adaptació dels centres al canvi climàtic "que tingui en compte el potencial dels patis i altres zones comunes, tant en els centres existents com en la planificació dels futurs". També sol·licita que es destinin recursos perquè les escoles puguin adaptar els espais "a l'emergència climàtica, d'acord amb el pla d'adaptació que es faci". Finalment, MÉS demana al Govern recursos perquè els centres puguin adaptar els seus espais per fer-los inclusius i, així, "evitar els usos estereotipats, excloents i desiguals i contribuir a la coeducació".