Més VTC d'alta gamma i menys Uber i Cabify

El Govern balear vol que les 200 llicències de cotxes amb conductor que hi ha actualment apostin per un servei d'alta qualitat i que siguin un servei alternatiu del taxi convencional

Més VTC d'alta gama i menys Uber i Cabify
Aina R. S.
01/10/2018
2 min

PalmaAmb l'entrada en vigor del Decret llei del Ministeri de Foment aquest diumenge, el Govern balear, així com la resta de governs autonòmics, té ara les competències per regular el sector de les llicències VTC que tant de recel provoca entre els conductors del sector del taxi.

Segons ha explicat avui el conseller de Territori i Mobilitat, Marc Pons, la pretensió inicial del Govern és aconseguir un equilibri entre l'activitat d'aquests vehicles de lloguer amb conductor i els taxis, de tal manera que puguin conviure i que no es facin la competència. Per tal d'aconseguir-ho es vol restringir l'activitat de les VTC a un servei d'alta qualitat i exclusiu, amb vehicles d'alta gamma perquè no suposin una competència per als taxistes. Això implicaria limitar també la implantació de plataformes com Uber i Cabify, que es regeixen per l'oferta i la demanda del lliure mercat.

"El món dels VTC és necessari", ha declarat Marc Pons, tot donant a entendre, així, que, tot i la voluntat de limitar les llicències, el Govern no vol prohibir-ne l'activitat a les Illes.

Tot i això, Marc Pons no ha volgut concretar encara els requeriments que s'exigirien a aquestes llicències VTC i ha informat que es farà un Consell Balear de Transport, que se celebraria dia 22 d'octubre. L'objectiu d'aquesta reunió és congregar totes les parts implicades del sector de les VTC i els taxis i intentar arribar a un consens sobre quins haurien de ser aquests requeriments i si es manté la proporció que proposava el Ministeri de Foment d'un vehicle VTC per cada trenta taxis.

Segons Marc Pons, actualment hi ha un vehicle VTC per cada 12,5 taxis a les Illes i l'objectiu de la Conselleria és mantenir aquesta correlació, perquè assegura un equilibri entre els dos sectors.

D'altra banda el conseller també ha defensat que a banda de que s'establiran una sèrie de paràmetres per poder atorgar llicències VTC, el sector del taxi també s'haurà de modernitzar. En aquests sentit Marc Pons ha dit que una de les possibles alternatives seria unificar el servei a tota l' illa de Mallorca així com cercar maneres de millorar el seu servei.

Es deneguen 200 llicències VTC

Aquest dilluns la Conselleria de Territori també ha informat que s'han denegat 200 noves llicències de VTC que havia sol·licitat l'empresa Ares Capital. Jaume Mateu, director general de Mobilitat, ha explicat que les raons de l'anul·lació es basen en el fet que els vehicles no tenien assegurança per a cada un dels passatgers.

D'altra banda, també hi ha pendent una altra sol·licitud de 60 noves llicències més per part de la mateixa empresa. En una primera fase el Govern les va denegar però l'empresa ho va recórrer i ara la tramitació està pendent de la via judicial.

Entra en vigor el Reial decret de les VTC

A partir d'aquest diumenge ha entrat en vigor el nou Reial decret del Ministeri de Foment que té com a objectiu regular l'activitat de les llicències VTC. La nova norma modifica la Llei d'ordenació dels transports terrestres i pretén donar resposta a la necessitat de trobar un equilibri entre l'oferta dels VTC i els taxis. La nova normativa atorga les competències a les comunitats autònomes i als ajuntaments perquè regulin l'activitat dels vehicles i dona un termini de quatre anys perquè en consensuïn la regulació i l'aprovin.

Durant aquest temps els propietaris d'autoritzacions de VTC podran continuar oferint els seus serveis però una vegada passats els quatre anys, els que tinguin llicències d'àmbit estatal només podran oferir els seus serveis en l'àmbit interurbà.

stats