Mobilitat
Societat15/04/2024

El metro arribarà al Parc Bit el primer trimestre de 2025

Prohens ha anunciat la inversió de 28,5 milions d'euros per al nou sistema de seguretat i supervisió de la xarxa ferroviària

PalmaLa línia de metro que connectarà el Parc Bit i la UIB en només dos minuts es posarà en marxa el primer trimestre de 2025. La presidenta del Govern, Marga Prohens, ha anunciat que el tram d'1,4 quilòmetres convertirà la universitat i el parc tecnològic "en un sol pol de coneixement, formació, innovació, emprenedoria i talent".

El projecte, encetat pel Govern de Francina Armengol, ha suposat una despesa de 28,9 milions d'euros, 20 dels quals provenen dels fons europeus Next Generation i els 8,9 restants, del factor d'insularitat del Règim Especial de les Illes Balears. La líder de l'Executiu autonòmic ha insistit en "el canvi de política i l'aposta ferma per un transport públic eficient", per la qual cosa en els actuals pressupostos, el Consell d'Administració de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) disposa de 147 milions i el Consorci de Transports de Mallorca (CTM) creix en 12 milions respecte de l'any 2023, fins a arribar a 75,6 milions.

Cargando
No hay anuncios

Nou sistema de seguretat

Dins aquesta "aposta", Prohens també ha anunciat que el Consell de Govern aprovarà properament la despesa de 28,5 milions d'euros en el nou sistema de seguretat i supervisió de la xarxa ferroviària basat en l'ERTMS (European Rail Traffic Management System). Es tracta d'un sistema únic europeu de senyalització i control de velocitat que garanteix la interoperabilitat dels sistemes ferroviaris i que augmenta la capacitat de les infraestructures i el nivell de seguretat en aquest tipus de transport. Segons la presidenta del Govern, la implantació d'aquest sistema serà "clau per a les millores d'un transport públic més eficient, més modern i de més qualitat i seguretat per als usuaris" .

Cargando
No hay anuncios

D'altra banda, també ha explicat la incorporació de cinc nous trens i la contractació de 15 maquinistes amb la finalitat d'ampliar els horaris i incrementar les freqüències de la xarxa ferroviària. El primer dels cinc nous trens va arribar a Mallorca a finals de febrer i està previst que es posi en servei a finals del mes de juny. Els quatre restants s'incorporaran al servei a partir de juny fins a finals d'any.

D'altra banda, els maquinistes nous estan actualment en període de formació teoricopràctica i, segons les previsions que fa el Govern, començaran a prestar servei comercial la primera quinzena de juliol en el servei de metro i, posteriorment, s'incorporaran a les rutes de tren d'Inca, Manacor i sa Pobla. "Aquests elements permetran que el transport públic sigui una aposta real per part dels ciutadans de les Illes Balears", ha sentenciat Prohens.