Aquests han estat els millors 'looks' dels Emmy
Aquesta matinada, la catifa vermella dels premis més esperats de la petita pantalla no ha defraudat i ha deixat estilismes per al record
BarcelonaL'edició d'enguany dels premis Emmy, aquesta matinada, ha comptat amb una catifa vermella molt potent. Més atrevida que la dels Oscars però menys extravagant que la gala del Met, ha servit com a termòmetre de les tendències estilístiques del moment. La que més lloc s'ha fet ha sigut l'auge del color blanc, que a més s'ha demostrat transversal entre homes i dones i ha agafat embranzida en tota mena de siluetes i versions. Tot i això, opcions clàssiques com el blau marí o el negre han tingut també el seu moment de protagonisme en fórmules actualitzades de firmes de luxe globals, però no només.
En la categoria dels negres ha brillat Elle Fanning, que de la mà de la poc coneguda Sharon Long ha aconseguit actualitzar –i ironitzar-hi– un disseny inspirat en el Hollywood clàssic que s'ha aixoplugat en el seu pentinat juganer i en uns ulls maquillats a l'estil pin-up. Com ella, però amb menys encert, s'ha presentat a la gala Shaery Lee Ralph, que duia un vestit de Brandon Blackwood que també ho apostava tot al folre però que, contradictòriament, li deixava poc protagonisme, ja que la cua era estreta. Potser un pentinat més auster li hauria robat al disseny menys focus, que n'estava mancat. Però de les dones de l'equip del color negre la guanyadora absoluta, com era d'esperar, ha sigut Zendaya, que amb la seva sempre magnètica presència i de la mà de Valentino, ha estat espectacular. La seva manca de risc és criticable perquè el seu límit estilístic és el cel, però excel·lir no sempre ha de passar per arriscar, que no és cap obligació. Amb el seu dues peces amb cotilla ha exhibit un look completament adequat al seu objectiu aquesta nit, emportar-se un Emmy. Doble missió acomplerta.
Els efectes metal·litzats han tingut també una especial rellevància en aquesta edició dels Emmy. La gala ha comptat amb l'encertada elecció d'Amanda Seyfried d'un Armani Privé de tons rosats iridescents que combinaven a la perfecció amb el seu to de pell. Lluny de ser massa contundent, la malla metàl·lica del disseny que duia resultava refinada gràcies al toc semitransparent de l'escot. No s'ha quedat enrere l'actriu Cristina Ricci, que amb un Fendi d'efecte tornassolat entre marró i platejat ha estat enigmàtica i captivadora sense perdre el seu segell personal de la mà del seu cabell fosc i ja mític serrell. Els efectes metàl·lics han destacat també en el vestit de la premiada actriu d'Ozarks Julia Garner. El seu disseny de color Borgonya de Gucci incloïa brodats platejats que li donaven un contrapunt excel·lent. Més difícils d'entendre són les plataformes de color carn que ha elegit per a l'ocasió. La seva obertura al melic li conferia un toc sexi al qual altres invitades a la gala com Alexandra Daddario tampoc s'han pogut resistir. L'actriu de The white lotus ha optatper un Dior pràcticament transparent que permetia entreveure-li els mugrons a pesar de les aplicacions metal·litzades que duia cosides el disseny.
En el grup de les assistents que han optat pel blanc, el protagonista no ha sigut el color sinó Christian Siriano. El creador novaiorquès ha signat dos dissenys excel·lents que, a més a més, han comptat amb el charm especial de les dones que els portaven. El primer és el que ha dut l'actriu Jean Smart, que ha guanyat un premi pel seu paper de Hacks però que també hauria de ser premiada per la seva aparició a la catifa vermella. El vestit blanc trencat que duia l'actriu era una peça a mida de Siriano però també un homenatge a ella mateixa i a la seva figura. Els plecs feien de la seva imatge gairebé una escultura en marbre blanc. La segona creació de Siriano per a la vetllada ha sigut el vestit multicapes que duia Laura Linney, molt senzill i molt complicat a la vegada, però elegantíssim gràcies als seus rivets en negre.
Més enllà de les creacions de Siriano, el blanc s'ha obert camí també a la gala dels Emmy gràcies a les apostes d'altres marques, que han fet d'aquest prohibitiu color per quan els focus t'il·luminen un dels més trendy del moment. La coreana Im Se-ryeong, parella de l'actor d'El joc del calamar Lee Jung-jae, ha apartat aquest color de la zona suggerent per convertir-lo en una opció delicada que podria ser perfectament de núvia. El vestit, d'una firma coreana, s'ha convertit en viral al seu país al mateix temps que la foto d'ells dos plegats, ja que ell és molt famós a Corea del Sud per la mencionada ficció però ella també ho és perquè és vicepresidenta d'un dels conglomerats més grans del país. El coll del seu vestit té reminiscències de peces que vestien els royals durant l'era de la dinastia Chosun. En el cas d'ell, la corbata d'efecte pell ha estat tot un encert per complementar-se amb el vestit rematat amb aplics metàl·lics.
Fins i tot els homes, addictes al seu idèntic uniforme negre de mudar, en la 73a edició dels Emmy s'han llançat a la piscina del color blanc. El que més ha brillat –i no només figuradament– ha sigut Andrew Garfield, que de la mà d'Ermenegildo Zegna ha optat per un total white en acabat setinat que li quedava com un guant. Només el rellotge negre i les sabates posaven el contrapunt al seu estilisme, que ha aprofitat per portar sense llacet. No han relaxat l'etiqueta a pesar de no posar-se el clàssic esmòquing Seth Rogen ni John Legend. El primer, que fins i tot ha dut un faixí, vestia a conjunt del seu decolorat cabell. El segon, que duia un llacet XL de color negre, portava un dues peces creuat de color crema de Gucci en què el més destacat era el monograma en versió brillant.
Legend anava acompanyat per la seva dona, la model Chrissy Teigen, que ha portat un dels vestits de lluentons més afortunats de la nit. Sobre la seva panxeta d'embarassada, la influencer hi ha posat aquest disseny multicolor i amb petites transparències de Naeem Khan. Entre les invitades amb lluentons, cal fer menció especial del goig que feia Reese Witherspoon: una subtil pujada central de la faldilla per la part del davant conferia una delicadesa extra a un vestit arrapat i sexi que al taller de Giorgio Armani havien confeccionat ad hoc per a ella. Els diferents tons de blau i unes sandàlies que li allargaven les cames l'han afavorit moltíssim.
En la gamma dels blaus, Sarah Paulson s'ha fet un lloc al pòdium de la jornada gràcies al seu dues peces de Louis Vuitton, que resultava disruptiu per a la mentalitat mainstream del que és un vestit de gala. De fet, feia més ella per al vestit que no el vestit per a ella. No obstant, el conjunt era magnètic, a pesar del cinturó massa urbà...
Rachel Brosnahan tampoc no ha estat per convencionalismes amb el disseny de Pamella Roland que resultava atrevit per l'escot però tradicional pels ornaments. Una mescla efervescent que ella ha defensat amb assertivitat, ja que pel seu to de pell i cabell la protagonista de Mrs. Meisel és un meravellós llenç en blanc que sol convertir en èxits tots els seus estilismes.