Societat09/04/2018

Mir: "Transformar el sistema educatiu és possible"

Boris Mir és un dels impulsors i defensors d'un nou sistema educatiu que es basa en el replantejament de l'escola tradicional

Maria Cifre
i Maria Cifre

PalmaAquest dimarts, 10 d'abril, se celebrarà la quarta jornada de formació del Programa de gestió de qualitat organitzada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. Es tracta d'unes jornades de formació continuada en les quals participen 20 directors de centres educatius de les Illes Balears, que varen començar el mes de novembre i acabaran el proper 11 de maig.

L'objectiu de les jornades és millorar la formació dels directors per crear consciència sobre el moment de canvi que viu l'educació i sobre el paper estratègic de lideratge i el treball de col·laboració en el mateix centre i juntament amb altres centres.

Cargando
No hay anuncios

Aquest dimarts entre les 9 i les 17 h al CEP Jaume Cañellas Mut de Palma es duran a terme cinc sessions, entre les quals hi haurà la ponència conjunta de dos dels referents educatius del moment: per una banda, el professor, formador, consultor i expert en aprenentatge i en transformació educativa Boris Mir, qui, a més, és el director adjunt del programa educatiu Escola Nova del segle XXI; i per una altra, la docent, psicopedagoga i cap de projectes d'innovació educativa al CETEI, Gemma Grau. Ambdós parlaran sobre l'avaluació dels alumnes com a instrument de canvi profund. "Si volem canviar la manera d'ensenyar, hem de canviar la manera d'avaluar", ha assenyalat Mir, qui ha definit els exàmens com "una prova escrita, individual, amb un temps determinat i sense accés a la informació".

Però l'objectiu del nou programa educatiu és que els alumnes puguin desenvolupar competències per a la vida. Es tracta "d'aprendre a aprendre i d'aprendre entre iguals" i que els alumnes puguin adquirir les seves pròpies eines d'aprenentatge i explicar-ho als seus companys. Dins d'aquest objectiu principal s'hi inclou l'assoliment per part dels alumnes de la capacitat per resoldre conflictes, organitzar, planificar, intercanviar opinions, conviure amb els altres i treballar en equip "d'acord el currículum educatiu, ja que el contingut només és una part de totes les competències", explica Mir.