Avui coneixem

“No em planteig tornar a fer de lingüista, m’encanta la vida d’ara”

Avui coneixem la lingüista i emprenedora Carmen Pascual

L'emprenedora Carmen Pascual
25/08/2024
3 min

PalmaCarmen Pascual (Palma, 1995) va apostar per l’emprenedoria quan tenia un lloc de feina estable. És una persona valenta, amb les idees clares, uns ideals marcats, que es va llançar a la piscina amb un projecte ambiciós que actualment s’ha convertit en una de les seves grans il·lusions. Lingüista de formació, és copropietària de la botiga Rem Taller a Valldemossa, amb l’atenció sempre posada en l’artesania i el producte local. “Ara mateix som molt feliç, no necessit res més ni em planteig tornar a fer feina de lingüista; m’encanta la vida d’ara, ser emprenedora, els productes i els valors que oferim als nostres clients”.

Il·lusió. Rem Taller va néixer així, d’una il·lusió. El projecte feia anys que rondava pel seu cap i el de la seva sòcia, però, per ella, fer la passa d’abandonar una feina estable per llançar-se a l’emprenedoria va ser la part més complicada. “No va ser gens fàcil. Allò que ens va donar força va ser la confiança que tenim l’una amb l’altra, i també en el projecte que volíem començar”. El local de la botiga és l’antic forn de Valldemossa, i elles n’han conservat el forn i algunes de les eines. “Vàrem pensar que era un lloc perfecte per muntar el nostre local, va en consonància amb la nostra idea de negoci, mantenir vius els elements tradicionals”, assegura.

L’artesania local és un dels elements centrals del projecte i una de les claus de l’inici de l’aventura. “Coneixem molts artesans de Mallorca, ens agrada el que fan i això ens va animar a obrir un establiment per vendre aquest tipus de productes”, apunta. “Volem que Rem Taller sigui un espai on els clients puguin trobar artesania i art local i, a més, fet amb productes d’aquí”, explica. Un altre dels punts forts de l’aposta és l’originalitat. “Ens encanta saber que són productes únics i també el tracte personal amb l’artesà i amb el client. Volem un ambient familiar i crec que l’estam aconseguint”, diu. La sostenibilitat i la reutilització són valors que sempre estan presents en la seva manera d’entendre aquesta feina. “Intentam promoure la consciència social sobre l’entorn que ens envolta. Apostar per la producció local i les petites marques és apostar per la sostenibilitat”, defensa.

Turisme. És molt conscient que Valldemossa és un poble turístic i que amb la botiga hi ha també l’oportunitat de potenciar i donar a conèixer el producte local fora de l’illa. “Els turistes tenen molt interès en les coses que venem, la botiga és una eina per donar veu a projectes locals i conscienciar de la importància d’apostar pels petits productors”, comenta. Tot i això, assenyala que la seva clientela és molt variada i que l’objectiu és atreure els residents. “Crec que feim les coses bé i estam aconseguint que els mallorquins apostin cada pic més per productes fets aquí”, destaca.

Les xarxes socials els han obert una oportunitat inesperada, però molt satisfactòria en el dia a dia. “Permeten tenir un tracte molt proper i continuat amb clients i artesans, seguir projectes i crear l’ambient familiar que crec que ens defineix”, celebra. Han fet servir també les xarxes com a aparador, per poder mostrar a la societat no només els productes, sinó també els valors que volen transmetre, que, diu, d’això també es tracta.

stats