El grup català Nutrexpa, fabricant del Cola Cao, s'escindeix en dues empreses

Les famílies Ventura i Ferrero han decidit repartir-se el negoci: uns es queden el cacao i els altres el negoci de galetes

Productes de la marca Artiach que passen a mans de Nutrexpa
E. F.
19/06/2014
2 min

BarcelonaEl grup d'alimentació Nutrexpa, fabricant de Cola Cao, Nocilla o de les galetes Cuétara, s'escindeix per convertir-se en dues empreses diferents després de l'acord a què han arribat les dues famílies que es repartien el negoci al 50% fins ara: els Ventura i els Ferrero.

Nutrexpa, una corporació d'origen català, va tenir una facturació de 569 milions d'euros l'any passat i té una plantilla de 1.800 persones, segons ha informat l'empresa aquest dijous.

L'acord transformarà l'actual Nutrexpa en dos negocis diferenciats: el del cacau i el de les galetes. Tot i això, l'empresa no ha detallat quin pes té cadascuna d'aquestes àrees en les vendes actuals.

Segons l'acord, l'empresa de cacaus estarà gestionada per la família Ferrero i es quedarà les marques i productes Cola Cao, Nocilla, Paladín i Okey. Això inclou dues fàbriques a Espanya i una a la Xina.

La segona empresa, de galetes, gestionarà Cuétara, Artiach, La Piara, Granja San Francisco, Phoskitos i Aneto. La família Ventura en serà la propietària i absorbirà sis centres de producció a Espanya i un a Portugal.

Nutrexpa va convertir-se en líder del subsector de galetes a la península Ibèrica, amb una quota del 20,6%, després de comprar la marca Artiach a Panrico el 2012. Quatre anys abans també havia comprat Cuétara.

Encara es desconeix com s'anomenaran les dues noves empreses que naixeran l'1 de gener de l'any que ve. La direcció de Nutrexpa ha dit que l'operació no comportarà per si mateixa una reestructuració de la plantilla, que acabarà treballant per a una o altra empresa.

El que sí que se sap és qui dirigirà cada nova empresa. Fabrice Ducceschi dirigirà el grup de galetes i Ricardo Anmella pilotarà el grup dels cacaus.

Han justificat l'escissió, ara que la tercera generació pren el control de la companyia, com un gir estratègic per especialitzar-se en totes dues àrees de negoci però fer-ho separadament.

stats