L'OAC Social de Cort descarrega de 10.000 usuaris els centres municipals

El regidor de Benestar Social ha explicat que aquestes persones anaven als centres i "això significava una burocratització important"

Ajuntament de Palma
24/01/2022
2 min

PalmaEl regidor de Benestar Social, Antoni Noguera, i la coordinadora general de l'àrea, Catalina Trobat, han fet balanç dels dos anys d'activitat de l'Oficina d'Atenció Ciutadana Social (OAC Social) aquest dilluns en una roda de premsa. Segons Noguera, l'OAC Social ha atès més de 10.000 persones d'ençà que es va posar en marxa, usuaris que "abans anaven als centres de serveis socials municipals", fet que "significava una burocratització molt important".

Concretament, "quasi la meitat necessitaven un informe de vulnerabilitat, que és clau per molts de motius: per poder tenir un ingrés mínim vital, per tenir la renda social garantida, per accedir a la recollida d'aliments i a les ajudes de lloguer", ha puntualitzat el tinent de batle. A banda d'aquestes 10.000 persones, hi ha hagut "1.300 persones que han estat derivades a centres municipals de serveis socials perquè ja necessitaven alguna cosa més que un tràmit burocràtic", com ara orientació professional en el procés social.

Aquesta descàrrega de feina que aporta l'OAC Social atorga més "agilitat" als centres municipals de serveis socials i permet que "es dediquin a processos amb les famílies i es puguin tramitar aquests temes burocràtics, que són molt necessaris, especialment per demanar prestacions", ha afegit Noguera. Així, l'edil ha explicat que la pandèmia va ser clau per posar en marxa l'Oficina, un òrgan que "feia temps que s'estava valorant".

Xifres prepandèmia

Tot plegat ha permès que l'Ajuntament de Palma sigui el primer consistori de tot l'estat espanyol en rapidesa a l'hora d'atorgar les ajudes econòmiques, especialment les urgents, que arriben en 24 hores, ha dit Noguera. "El 2019 vàrem donar 4 milions d'euros en ajudes i el 2020 i el 2021, més d'11 milions", ha recordat el regidor.

Per la seva banda, la coordinadora general de Benestar Social, Catalina Trobat, ha assenyalat que el 2021 l'àrea s'ha acostat a les xifres de prepandèmia. Mentre que el 2019 van atendre 6.000 famílies, el 2020 la dada va ascendir a les 12.000, però el 2021 van davallar a les 9.000. "A aquestes famílies amb expedient obert caldria afegir-hi les 10.000 de l'OAC Social, que s'haurien posat a la llista d'espera. No obstant això, el 80% d'aquestes han resolt la consulta venint una o dues vegades a l'Oficina. Fins i tot l'informe de vulnerabilitat el resolem en 48 hores com a màxim", ha apuntat Trobat.

stats