Una operadora de teleassistència a persones majors confon una emergència per no entendre el català
La dona havia pressionat el botó d'emergència accidentalment i el servei donà l'avís perquè no l'entengué
Palma"No parl ni entenc el català", ha dit una operadora del servei de teleassistència a persones majors al fill de la dona afectada. Segons ha explicat a l'ARA Balears Miquel Cantallops, el servei s'ha posat en contacte amb ell per avisar que la seva mare, una dona de 88 anys que resideix sola a sa Pobla, no es trobava bé.
Aleshores, Cantallops ha demanat a l'operadora què li passava a la mare, a la qual cosa li ha respost que no sap més perquè no entèn el català i la mare no parla castellà. En aquest moment, Miquel es posà en contacte amb la germana perquè anàs a casa de la mare a veure què havia passat, ja que ell no viu a sa Pobla i la germana, sí. En arribar a la casa, la germana es posà en contacte amb Miquel i li explicà que havia estat una falsa alarma, ja que la mare havia polsat el botó d'emergències del servei de teleassistència accidentalment.
Miquel, telefonà novament al servei per informar a la teleoperadora en qüestió sobre el cas, ja que hauria confós l'emergència amb una falsa alarma per no haver entès el que li explicava l'anciana en català, motiu pel qual demanà com formalitzar una queixa. En aquest moment, l'operadora li recriminà que a la fitxa de la mare apareix que entén i parla el castellà, cosa que el denunciant assegura que no és així, ja que la mare no ha anat a escola i la seva llengua materna és el català de Mallorca.
Amb tot, Miquel explica que posà la queixa i li digueren que quan estigués feta, es posarien en contacte amb ell. Passades 24 hores sense resposta, el denunciant tornà a telefonar per conèixer l'estat de la denúncia i li digueren que l'estan gestionant i que com que no tenien gravacions, havien de fer molts de tràmits per formalitzar-la, fet que podria tardar fins a una setmana. Amb tot, ha lamentat que passats cinc dies continua sense tenir coneixement del cas.