El Palau de Congressos de Palma va generar 21 milions d'euros durant el 2024
L'impacte econòmic de les seves activitats s'estima en 32 milions d'euros entre pernoctacions hoteleres, compres i transports

PalmaEl Palau de Congressos de Palma ha generat un volum de negoci de 21,3 milions d'euros després d'acollir 165 esdeveniments, als quals van assistir més de 60.000 persones durant el 2024. Així consta a la memòria anual del recinte, que ha estat presentada aquest dilluns i que també destaca l'impacte econòmic que les seves activitats han tingut sobre la ciutat, que s'estima en 32 milions d'euros entre pernoctacions hoteleres, compres i transports. Per exemple, ha detallat la cadena, van reportar 44.6000 pernoctacions hoteleres al llarg de l'any.
Segons ha informat Melià Hotels International, al llarg de l'any passat el Palau de Congressos va acollir 165 esdeveniments als quals van assistir més de 60.000 persones. D'ells, 11 van ser congressos que van aglutinar 13.000 assistents. A més, d'acord amb la memòria anual, un de cada tres esdeveniments fets al recinte van ser del sector mèdic i el 20% van ser trobades de gran format, és a dir, a les quals van assistir més de mig miler de persones.
Entre els més destacats de l'any, segons la cadena hotelera, hi ha el congrés mundial més gran sobre oncologia intervencionista, un simposi organitzat per l'Agència Espacial Europea i la gala dels premis de la Federació Internacional de Motociclisme. El de més volum d'assistents va ser el congrés de les societats espanyoles d'Hematologia i Hemoteràpia (SEHH) i de Trombosi i Hemostàsia (SETH), que va tenir lloc a finals d'any. També n'han tingut lloc altres de caràcter local, com la gala pel 60è aniversari de l'associació d'industrials de Mallorca (Asima) i el 30è aniversari de Sonrisa Médica, i institucional, com la Gala de la Salut 2024 impulsada pel Govern.
El tinent de batle i regidor de Turisme, Cultura, Esports i Coordinació Municipal, Javier Bonet, ha participat en la presentació de la memòria del 2024, i ha destacat l'impacte econòmic que va generar el palau a la ciutat. Bonet ha destacat el "paper clau" del Palau de Congressos a l'hora de posicionar la ciutat "com a destinació de referència" dins l'àmbit internacional del turisme de congressos i esdeveniments.
Reducció de la petjada de carboni
També s'ha destacat que el recinte ha aconseguit reduir la seva petjada de carboni en un 6,3% i s'ha presentat la nova imatge corporativa que representarà, a partir d'ara, l'espai. Substitueix el logotip anterior, creat el 2004 i que representava la llum, el mar i l'esperit mediterrani de l'Illa. La nova identitat de marca posiciona el palau com un referent arquitectònic i cultural de Palma.