Mobilitat

Arriba a Palma el primer dels cinc nous trens dels SFM

La consellera de Mobilitat, Marta Vidal, no ha especificat si l'arribada d'aquests combois implicarà un augment de les freqüències pròximament

El nou tren ha arribat aquest dimecres als tallers
ARA Balears
28/02/2024
2 min

PalmaEl primer dels cinc nous trens dels Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) ja és a Palma. El tren ha arribat aquest dimecres als tallers de Son Rullan. Això no obstant, la consellera d'Habitatge, Territori i Mobilitat, Marta Vidal, no ha espeificat si, tot i que els SFM continuaran amb l'increment de freqüències a la nit, els caps de setmana i els vespres de festius, aquest augment es durà a terme pròximament. El tren té una longitud de 70 metres, de manera que és molt més gran que altres combois.

Segons ha recollit Europa Press, Vidal ha indicat que es farà de la manera "més ràpida possible" i en funció de "la velocitat dels mitjans de què es disposarà", ja que aquests nous combois requereixen un procés de prova i la formació del personal. Així, s'espera que el nou tren entri en funcionament el juny després d'un període de proves, de manera que a mesura que arriben la resta de locomotores i vagons, aquests se sotmetran a proves i, si les superen, començarien a circular progressivament el segon semestre del 2024.

Per la seva banda, el gerent dels SFM, José Ramón Orta, ha explicat que, sense aquests trens nous, se'ls faria "pràcticament impossible" complir la programació actual del servei ferroviari per la manca de material. En aquest sentit, ha explicat que per implementar un augment de freqüències es necessita "més material mòbil, més maquinistes, inspectors d'operacions i d'estació". "Els SFM van molt justos de personal", ha subratllat, i ha afegit que, perquè hi hagi nous maquinistes, s'ha de convocar un procés d'oposició amb una partida pressupostària. Orta també ha manifestat que una vegada estigui fet aquest concurs d'oposició, la formació dels nous maquinistes dura sis mesos, per la qual cosa "no és tan fàcil posar nous serveis". "En aquest moment, s'arriba al que s'arriba", ha recalcat.

Cinc trens per prop de 55 milions d'euros

Aquests cinc nous trens s'han adquirit a través d'un contracte amb Construccions i Auxiliar de Ferrocarrils (CAF), en què també s'inclou el manteniment durant el termini de garantia, i han suposat una inversió de prop de 54,7 milions d'euros, el 90% dels quals prové dels fons Next Generation de la UE.

stats