La pandèmia triplica les telefonades al Telèfon de l'Esperança
De març a desembre l'entitat ha rebut una mitjana de nou cridades al dia, mentre que durant el mateix període de 2019 varen ser 3
PalmaEl Telèfon de l'Esperança ha rebut 2.462 cridades durant els mesos de la pandèmia –des de març fins a desembre–, xifra que suposa el triple del mateix període de l'any passat. Mentre que el 2019 es va rebre una mitjana de tres trucades al dia, aquest 2020 la xifra ha estat de nou diàries, segons ha informat l'entitat en un comunicat aquest dilluns. El nombre de les que estaven relacionades amb el suïcidi gairebé s'han duplicat: han passat de 30 a 56 enguany.
Pel que fa al perfil de l'usuari, el Telèfon de l'Esperança destaca que la majoria –un 60%– són dones i que el tram d'edat que més els ha contactat ha estat el d'entre 46 i 65 anys, concretament un 53%. Així mateix, els joves d'entre 18 i 35 anys han representat un 16% de les persones que han accedit a aquests serveis.
Quant a les telefonades, la durada mitjana que han tingut ha estat de 13 minuts. En total, els voluntaris han donat 528 hores d'escolta activa als usuaris que han telefonat. Així, l'entitat conclou que un 70% de les persones que han telefonat considera satisfeta la petició d'ajuda.
Els motius principals de les cridades han estat "la soledat, la depressió, l'ansietat i els problemes derivats de la convivència familiar i el coronavirus". El Telèfon de l'Esperança recorda que per Nadal els voluntaris continuaran atenent les 24 hores les persones que sol·licitin ajuda al 971 46 11 12.