Les famílies reclamen que els centres escolars facin una “adaptació climatològica”
La vicepresidenta de la Federació d'Associacions de Famílies d'Alumnes de Mallorca, Cristina Conti, adverteix que la solució no és "comprar ventiladors"
PalmaL'alta temperatura que s'ha viscut als centres de Mallorca aquest inici de curs ha esdevingut una de les preocupacions de la Federació d'Associacions de Famílies d'Alumnes de Mallorca (FAPA). La vicepresidenta, Cristina Conti, assenyala que la solució no és "comprar ventiladors", com va passar a algunes escoles. Així, la FAPA reclama una "adaptació climatològica dels centres, perquè ni l'alumnat ni els docents no pateixin les onades de fred ni de calor".
"Cal que els experts facin un plantejament, com ara que els patis tinguin zona d'ombra o espais coberts, perquè quan plou els alumnes no hagin de quedar tancats tot el dia", diu Conti. Així, proposa fer "un cribratge de centres per avaluar quins necessiten mesures més urgents, com ara els més antics". Aquesta situació, afegeix la vicepresidenta de la FAPA, "cada any serà més complexa i, com abans ens hi posem, millor".
Aquest ha estat un dels principals reptes que han assenyalat aquest dimecres en una roda de premsa per fer balanç del curs que comença. A banda d'això, per la FAPA, un altre dels principals reptes és "recuperar la normalitat a tots els àmbits", amb referència a la pandèmia. "Cal recuperar el concepte de comunitat educativa. Per poder fer la nostra tasca educativa necessitam que les famílies tornin a entrar als centres educatius com abans, que els consells escolars de cada centre siguin vertaders espais de participació", han apuntat.
En aquest sentit, Conti recorda que "l'increment de problemes de salut mental entre el joves és un altre efecte de la pandèmia que encara arrossegam". "El que estam veient és la punta de l'iceberg. A baix, hi ha al·lots en situacions molt complicades. El centre educatiu pot detectar-ho, però després l'únic que poden fer és contactar amb el Servei de Salut", apunta la mare. Davant això, reclamen "una intervenció més immediata" i que l'equip docent "acompanyi quan vegi que l'alumnat passa per una situació complexa psicològicament o psiquiàtricament".