Carme Verdaguer: "És una pausa creativa, no un tancament definitiu"

La fundadora de Pep Lemon assegura que intentaran crear una distribuïdora amb altres empreses de producte local i quilòmetre zero per lluitar contra la competència de les grans marques

Carme Verdaguer: "És una pausa creativa, no un tancament definitiu"
Aina Riera Serra
15/03/2018
2 min

PalmaEl tancament de Pep Lemon no és definitiu. De fet, podria reprendre l'activitat amb vista a aquest novembre. Ho assegura la seva fundadora Carme Verdaguer que, després de quatre anys, diu que se sent satisfeta perquè "la marca s'ha instal·lat i la gent la reconeix"·

L'aturada en la producció i la comercialització d'aquesta beguda no es deu, per tant, a un problema de viabilitat, sinó a la competència amb les grans empreses.

"Nosaltres volem continuar sent allò que som, fent un producte local i de quilòmetre zero, utilitzant llimones i cítrics d'aquí, envasant amb vidre retornable. No volem renunciar a tot això, però les grans empreses distribuïdores no ens ho posen fàcil".

L'empresa Comercial Bordoy, que duia les marques Agama, Laccao, Font Major i Font de Sa Senyora va ser comprada per la gran distribuïdora de cervesa Damm. A partir d'aquí, la situació es va complicar i, ara, la competència amb les grans marques a l'hora de col·locar els productes de petit volum resulta difícil d'assumir.

"Som un producte diferent, en preu, en qualitat i en comunicació, però ens veim abocats a distribuir amb les lleis que marquen les grans marques perquè el mercat està molt mal avesat".

Carme Verdaguer assegura que comparteixen aquest problema amb altres empreses que aposten per la producció local, per això ara es plantegen la possibilitat d'unir esforços.

"Tenim la intenció de parlar amb diferents productors i distribuïdors de productes locals per crear una distribuïdora però encara no hem trobat socis suficients per dur a terme aquest projecte".

Fins ara, un 40% dels ingressos de Pep Lemon es destinaven a la comercialització i la distribució del producte.

Verdaguer afirma que, pel que fa a la comercialització, tampoc no ho han tingut fàcil, ja que ni les grans companyies turístiques ni Aena no els han obert les portes.

"Ens estimam més aturar ara que comença la temporada i reprendre l'activitat al novembre, atès com van les negociacions amb les altres empreses". Es tracta, per tant, assegura Verdaguer, d'una "pausa creativa" en espera de veure el resultat de les negociacions. Si aquestes arribassin a bon port, es plantejarien tornar a la producció amb vista a aquest novembre, que és quan comença de nou la temporada de cítrics.

stats