Pla de xoc contra les llistes d'espera: fins a 900 pacients derivats als centres privats cada mes
La sanitat privada donarà una assistència integral en dermatologia, oftalmologia, traumatologia i cirurgia ortopèdica, entre altres especialitats
PalmaEl Servei de Salut col·laborarà amb la sanitat privada amb la derivació de pacients a partir del 15 de novembre amb l'objectiu de reduir les llistes d'espera. Així, s'ha adjudicat un contracte de serveis d'un any als grups IDCQ (Quirónsalud) i Agrupació Mèdia Balear —per un valor de 12,6 milions d'euros—, prorrogable fins a 27 milions un any més, com ja va avançar l'ARA Balears. D'aquesta manera, Salut preveu derivar fins a uns 900 pacients als centres privats cada mes. Així ho ha anunciat el director general del Servei de Salut, Manuel Palomino, aquest dilluns a la presentació de la tercera fase del pla de xoc contra les llistes d'espera després de la pandèmia.
Aquest contracte farà que els centres privats donin una assistència sanitària integral —des de la primera visita, les proves diagnòstiques i fins a l'alta final— en els departaments de Dermatologia, Aparell Digestiu, Oftalmologia, Traumatologia i Cirurgia Ortopèdica i Otorrinolaringologia, segons ha explicat el subdirector d'Hospitals del Servei de Salut, Francesc Albertí.
Quant a les consultes externes, la llista d'espera ha augmentat en 7.837 persones. El febrer d'enguany n'hi havia 59.949 i l'octubre d'enguany han estat 67.786. A més, també ha augmentat en 4.114 el nombre de persones que esperen més de 60 dies per a una primera consulta.
Per altra banda, l'activitat quirúrgica programada del Servei de Salut s'ha incrementat en un 15,48% en el darrer any. De gener a setembre de 2022 s'han duit a terme 36.331 intervencions quirúrgiques, 4.870 més que el mateix període de l'any passat. A més, la llista d'espera de proves diagnòstiques registra un descens de 2.511 menys, de 16.865 persones el febrer d'enguany a 14.354.
Creix l'absentisme a les consultes
De gener a setembre de 2021, un 8,24% del total de persones no es va presentar a la seva cita a l'especialista. Enguany, aquest percentatge creix fins a un 9,38%. "És un problema. Estam fent feina per millorar la capacitat d’anul·lació o modificació de la cita al portal del pacient", ha anunciat la directora d’Assistència Sanitària del Servei de Salut, Eugenia Carandell, encara que no ha avançat quan es posarà al servei del ciutadà.