Els ports europeus es converteixen en grans "aparcaments" de cotxes xinesos
Les marques del gegant asiàtic venen menys vehicles dels que esperaven
BarcelonaEls vehicles importats s'estan acumulant als ports europeus, que s'estan convertint en “aparcaments” mentre els fabricants i distribuïdors d'automòbils lluiten contra una desacceleració de les vendes i colls d'ampolla logístics, inclosa la manca de camioners, segons explica aquest dimarts el diari britànic Financial Times. Els executius de la indústria portuària i automobilística han assenyalat l'acumulació de cotxes elèctrics xinesos com una de les principals causes del problema, i algunes empreses reserven espais sense sol·licitar transport posterior. En altres casos, els fabricants d'automòbils en general tenen dificultats per encarregar camions a causa de la manca de conductors i equips per moure els vehicles.
“Els distribuïdors d'automòbils utilitzen cada cop més els aparcaments del port com a dipòsit. En lloc d'emmagatzemar els cotxes als concessionaris, els recullen a la terminal d'automòbils”, diu el port d'Anvers-Bruges, que és el port d'importació d'automòbils més actiu d'Europa. "Tots els ports d'automòbils importants" pateixen congestió, va afegir el port, sense especificar l'origen dels vehicles, indica el diari britànic.
Alguns executius de la indústria automotriu han dit que els fabricants d'automòbils xinesos no estan venent els seus vehicles a Europa tan de pressa com esperaven, cosa que contribueix a l'excés d'oferta als ports europeus. Alguns vehicles elèctrics de marques xineses havien estat estacionats en ports europeus durant fins a 18 mesos, mentre que alguns ports havien demanat als importadors que presentessin proves del transport posterior, segons executius de la indústria que cita Financial Times. Un expert en logística d'automòbils va dir que molts dels vehicles descarregats simplement estaven als ports fins que fossin venuts a distribuïdors o usuaris finals.
Menys ajudes al cotxe elèctric
Cui Dongshu, secretari general de l'Associació de Vehicles de Passatgers de la Xina, va dir que “el transport marítim interior als mercats europeus és difícil [per a les marques xineses de vehicles elèctrics]”, i va afegir que cal que les marques millorin els seus serveis postvenda.
BLG Logistics, l'empresa que opera la terminal d'automòbils al port alemany de Bremerhaven, el segon port de vehicles més actiu d'Europa, va dir que ha experimentat temps de permanència més prolongats a les seves instal·lacions després que el govern federal d'Alemanya deixés de subsidiar les compres de vehicles elèctrics el desembre de l'any passat.