Proposen al Govern allargar la línia de metro fins a Esporles
L'objectiu és reduir la saturació de vehicles a l'entrada de Palma per la carretera de Valldemossa i crear una porta d'accés amb transport públic a la serra de Tramuntana
PalmaLa plataforma Units per Conservar ha presentat aquest dilluns davant la Direcció General de Mobilitat i Transports del Govern balear una proposta per allargar la línia de metro entre Palma i la UIB fins a Esporles, segons informa l'agència Efe.
Després que el Govern presentàs el passat febrer el projecte d'ampliació de la línia M1 del metro entre la UIB i el Parc Bit, Units per Conservar planteja ara una proposta alternativa reduint "el consum de territori al màxim" i els seus efectes en les explotacions de la zona rural agrària de Sarrià. Així, el tram seria "al més coincident possible i en paral·lel a vies i camins ja existents" i s'adaptaria al pla del Govern de duplicar el nombre de treballadors del Parc Bit, afirmen.
Aquesta idea de projecte preveu un tram soterrat d'un quilòmetre de doble via amb un revolt molt pronunciat, un altre en trinxera i vies en superfície de 400 metres, amb doble andana en superfície de 80 metres cadascuna. Es tracta d'una connexió ràpida, de poc més de quatre quilòmetres, amb una línia entre Palma i Esporles d'un quilòmetre en doble via i tres en via única.
L'objectiu de la proposta és, segons la plataforma, millorar de manera substancial "la saturació de vehicles a l'entrada de Palma per la carretera de Valldemossa". L'arribada del metro a aquesta zona suposaria "una porta d'entrada directa sense necessitat de vehicle motoritzat a la serra de Tramuntana", afegeixen, a més d'una connexió directa amb transport públic a la ruta del GR 221 de la Ruta de Pedra en Sec.
L'entitat planteja que si el Govern balear aposta per un nucli laboral d'uns 3.000 treballadors com el Parc Bit, que es preveu duplicar, la seva proposta implica donar rendibilitat a la línia amb la incorporació d'una àrea d'influència de més de 10.000 residents a la zona d'Establiments amb una parada intermèdia entre el Parc Bit i Esporles, i l'arribada a aquesta localitat de 5.000 habitants.
Amb tot, calculen que oferiria atenció a gairebé 20.000 potencials usuaris, a més dels visitants i turistes que pretenguin accedir a la serra de Tramuntana.