L'112 va rebre 777.469 cridades i va gestionar 123.065 incidents el 2019
Agost va ser el mes amb més telefonades, amb una mitjana de 3.080 al dia
PalmaEl telèfon d'emergències 112 de les Illes Balears va rebre l'any passat 777.469 cridades i va gestionar 123.065 incidents relacionats amb casos d'emergència vital, emergència no vital, assistència, denúncies i persones desaparegudes, segons ha informat la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització. Agost va ser el mes amb més cridades, amb una mitjana de 3.080 al dia, segons ha informat l'agència Efe.
Els 123.065 incidents gestionats varen augmentar un 2% respecte dels incidents atesos el 2018, quan varen ser 120.551. A Mallorca es varen gestionar 97.651 incidents; a Eivissa, 18.054; a Menorca, 5.760, i a Formentera, 1.434.
A més, l'112 va rebre més de 170.491 cridades que no necessitaven cap servei. La gran majoria es varen deure a errors o varen ser generades per la mateixa xarxa telefònica, però 3.866 (un 1,36%) es varen deure a bromes dels interlocutors. Respecte de les intervencions dels psicòlegs, el 2019 es varen activar en 264 ocasions.
Quant als idiomes, el 70,45% de les telefonades ateses es varen fer en castellà, el 23,91% en català, i el 5,6% restant en anglès, alemany, francès i italià.
Les Balears varen ser el primer lloc a Espanya on l'112 va començar a funcionar, ja que la seva implantació es va anticipar al reial decret de 1997, pel qual s'assumia la directiva europea del 1991 que recomanava la creació d'aquest servei de manera progressiva a Europa.