L'112 va rebre 777.469 cridades i va gestionar 123.065 incidents el 2019

Agost va ser el mes amb més telefonades, amb una mitjana de 3.080 al dia

A Mallorca es varen gestionar 97.651 incidents.
Ara Balears
11/02/2020
1 min

PalmaEl telèfon d'emergències 112 de les Illes Balears va rebre l'any passat 777.469 cridades i va gestionar 123.065 incidents relacionats amb casos d'emergència vital, emergència no vital, assistència, denúncies i persones desaparegudes, segons ha informat la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització. Agost va ser el mes amb més cridades, amb una mitjana de 3.080 al dia, segons ha informat l'agència Efe.

Els 123.065 incidents gestionats varen augmentar un 2% respecte dels incidents atesos el 2018, quan varen ser 120.551. A Mallorca es varen gestionar 97.651 incidents; a Eivissa, 18.054; a Menorca, 5.760, i a Formentera, 1.434.

A més, l'112 va rebre més de 170.491 cridades que no necessitaven cap servei. La gran majoria es varen deure a errors o varen ser generades per la mateixa xarxa telefònica, però 3.866 (un 1,36%) es varen deure a bromes dels interlocutors. Respecte de les intervencions dels psicòlegs, el 2019 es varen activar en 264 ocasions.

Quant als idiomes, el 70,45% de les telefonades ateses es varen fer en castellà, el 23,91% en català, i el 5,6% restant en anglès, alemany, francès i italià.

Les Balears varen ser el primer lloc a Espanya on l'112 va començar a funcionar, ja que la seva implantació es va anticipar al reial decret de 1997, pel qual s'assumia la directiva europea del 1991 que recomanava la creació d'aquest servei de manera progressiva a Europa.

stats