Cancel·lacions de vols i paquets turístics: les principals reclamacions relacionades amb la crisi sanitària

La Direcció General de Consum ha atès un total de 638 queixes des de l'inici de l'estat d'alarma

El director general de Consum, Fèlix Alonso, i el cap del departament de Protecció i Defensa dels Drets dels Consumidors, Jesús Cuartero, es reuneixen amb les associacions de consumidors per parlar de les incidències relacionades amb la crisi sanitària.
Ara Balears
20/05/2020
2 min

PalmaD'ençà que va començar l'estat d'alarma a causa de la pandèmia del coronavirus, la Direcció General de Consum ha atès un total de 638 reclamacions, i, d'aquestes, 340 (un 40% del total) estan directament relacionades amb la crisi sanitària del coronavirus. Segons la Conselleria de Salut i Consum, 170 d'aquestes queixes han estat per la cancel·lació de vols i 70 per viatges combinats. A més, també s'han fet 26 reclamacions relacionades amb els serveis d'allotjament turístic i restauració i 20 més per l'anul·lació d'espectacles i altres activitats d'esbarjo i oci.

Per illes, a Menorca és on més pes ha tingut la situació provocada pel coronavirus perquè un 60% de les reclamacions, 44 de 73, s'ha presentat per incidències relacionades amb viatges, esdeveniments o serveis afectats per l’estat d’alarma. En el cas d’Eivissa, la proporció ha estat d’un 44%, 34 de 77, i a Mallorca, d'un 41%, 262 reclamacions relacionades amb la crisi sanitària. Així mateix, també s’han fet reclamacions per incidències en el compliment de contractes amb motiu de la crisi: incompliments, falta de lliurament del bé adquirit o incidències en la contractació en línia.

En relació amb les consultes, en total se n'han atès 1.780 a les oficines d’atenció al consumidor, 544 de les quals estan relacionades amb incidències per la crisi sanitària. Així mateix, el telèfon d’atenció al consumidor ha rebut 459 consultes, un 24% (89) per coronavirus.

La majoria d’inspeccions, relacionades amb l’estat d’alarma

Més del 90% de les inspeccions que ha duit a terme el Servei d'Inspecció de Consum i Vigilància del Mercat ha estat relacionat amb l'alarma sanitària. Així, de les 667 actuacions inspectores, 600 han estat relacionades amb el covid-19 i les normes aprovades respecte de l'alarma.

En total s'han fet 339 inspeccions a les principals cadenes de venda, on s'ha comprovat la disponibilitat i el preu de més de 10.500 productes d'alimentació i no alimentació i també s'han inspeccionat les webs amb la informació que faciliten les empreses de transport aeri i marítim, les de telefonia i les de subministrament elèctric.

Igualment, s'han comprovat les denúncies presentades relatives a l'estat d'alarma, com ara la impossibilitat de reemborsament de línies aèries o altres serveis, les condicions d'entrada als establiments contràries als drets dels consumidors, presumptes preus abusius de mascaretes FFP2 i mascaretes higièniques, bons socials i companyies elèctriques.

stats