Els millors 'looks' de l'atrevida catifa vermella dels Bafta
La majoria de les convidades han fet apostes arriscades però encertades en una catifa vermella on Kate Middleton ha estat entre les més aplaudides
BarcelonaLa dels premis Bafta és una catifa vermella petita però no per això menor. Tradicionalment, la llista de convidats no és extensíssima, però els elegits saben que, precisament per aquest fet, tindran molta quota de pantalla i no solen equivocar-se amb els seus looks. Com sol ser habitual, els premis de l'Acadèmia Britànica de les Arts Cinematogràfiques i de la Televisió també solen comptar amb l'atractiu afegit de la presència del príncep Guillem i de Kate Middleton perquè ell és president honorífic d'aquest ens.
Enguany, després de dos anys sense ser-hi per culpa de la pandèmia, hi han tornat a ser i sobretot ella ha estat aplaudida pel seu look, en el qual reciclava un vestit d'Alexander McQueen, que ressignificava amb uns guants llargs negres i joieria XL de Zara de 15 euros. La seva aposta és especialment curiosa perquè ha fet servir un vestit d'inspiració nupcial que va estrenar el 2019 en aquests mateixos premis, cosa que no fan mai les invitades, ja que sempre reciclen els seus vestits –les que ho fan– en gales diferents i al cap de més anys.
Continuant en l'àmbit de la sobrietat, el príncep Guillem també va fer un gest de modernització escollint l'americana del seu esmòquing creuada, amb les solapes rivetejades i de vellut. Ell i un parell d'invitats més van voler modificar lleugerament l'etiqueta masculina per a nits així. Tot i això, l'avorrida prudència masculina va ser la tònica dominant.
També de color tènue i amb un vestit cenyit, Ana de Armas va fer acte de presència al Royal Festival Hall de Londres. Va optar per a l'ocasió per un disseny de Louis Vuitton. De color rosa i un estil lleugerament retro que tenia la cua i els volants de la zona del bust com a principals arguments. L'actriu i cantant Sheila Atim, també senzilla pel que fa a volums, però no respecte al resultat final, va triar Prada per a l'ocasió. Amb un vestit sense tirants d'un to platejat encegador a conjunt amb els guants, l'artista brillava amb llum pròpia gràcies al contrast del vestit amb la seva pell. El cabell curt i el collar de grans dimensions li donaven un aspecte final completament avantguardista.
Les actrius Florence Pugh, Jodie Turner-Smith i la influencer Andreea Cristea van triar propostes molt més arriscades. La primera va enfundar-se en un vestit taronja de Harris Reed ajustat en la seva zona central però explosiu a l'escot i de genolls cap avall. El seu cabell, entre passat de moda i avantguardista, imitava els volums i acabats del vestit. Turner-Smith també va apostar pel contrast extrem de volums amb un disseny de Joey Choy en color porpra metal·litzat d'inspiració disco que, a més a més, tenia transparències a la part superior.
A pesar d'aquests dos encerts, l'aposta pel volum més indiscutible de la catifa vermella dels Bafta 2023 va ser de la influencer especialitzada en moda Andreea Cristea, que va col·laborar amb el dissenyador de moda hindú Rahul Mishra, que la va vestir amb una peça d'alta costura que fregava gairebé l'orfebreria. Amb una silueta similar a la d'un croissant, la jove va sortir-se'n amb un vestit que hauria pogut ser altament comentat si no fos perquè ella va decidir cedir-li tot el protagonisme amb un cabell i un maquillatge gairebé transparents.
La cantant Ellie Goulding portava un vestit gris fosc semitransparent amb caient que perdia tota la sobrietat que hauria pogut tenir arran del seu escot, segellat amb una vora gruixuda que li encerclava el coll. Això no obstant, l'aposta va ser encertada perquè li potenciava totes les virtuts i perquè resultava lleuger. L'elecció d'un pesant collar de Bvlgari per al seu pronunciat escot també va ser un encert. Igual que les elevades plataformes amb què va potenciar el vol del vestit i les seves mànigues infinites.
Julianne Moore, molt menys atrevida, però no per això no digna de menció, no es va desviar ni un mil·límetre de la seva clàssica aposta a l'estil del Hollywood més clàssic. Una aposta bonica signada per Saint Laurent que potser a Londres quedava lleugerament fora de context.