Redueixen la velocitat màxima de la via de cintura de Palma a 80 quilòmetres per hora
El Consell de Mallorca ha anunciat aquest dijous la mesura, amb la qual pretenen reduir el renou, els gasos contaminants i els accidents de trànsit
PalmaLa presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, ha anunciat aquest dijous que l'executiu insular ha decidit davallar la velocitat màxima de la via de cintura de Palma de 120 quilòmetres per hora a 80 quilòmetres per hora. La mesura entrarà en vigor a partir de l'1 de febrer de 2021. Entre els mesos de desembre i gener es posarà en marxa la campanya de conscienciació i durant el gener s'instal·larà la nova senyalística.
Es tracta de la via Ma-20, en el tram que discorre entre Portopí i el Portitxol. Segons ha detallat el conseller insular de Mobilitat, Ivan Sevillano, l'objectiu és reduir el renou, els gasos contaminants, els accidents i, a més, reduir els embossos. Com que tota la via "transcorre en entorn urbà", la reducció permetrà millorar la qualitat de vida de les persones que viuen als habitatges i barris que es troben al voltant, ha destacat.
"Reduint la velocitat a 80 quilòmetres per hora s'aconsegueix homogeneïtzar la circulació i millorar la qualitat ambiental", fet que permet complir "els objectius de desenvolupament sostenible en l'agenda 20-30", ha explicat Sevillano. El conseller ha apuntat que el límit s'ha fixat en 80 quilòmetres per hora perquè és a partir d'aquesta velocitat que es troben "millores apreciables". "Els gasos contaminants es poden arribar a reduir una tercera part i, fins i tot, un 50%", igual que en l'impacte acústic, ha afegit. En canvi, amb una davallada fins als 100 quilòmetres per hora "la millora gairebé no és apreciable".
"Quan s'homogeneïtza tot el trànsit, funciona com una única massa i la fluïdesa és millor. D'aquesta manera, un vehicle no tindrà el desig de canviar-se constantment de carril perquè tots aniran a la mateixa velocitat", ha aclarit. Tot i això, ha reconegut que "per si mateixa aquesta mesura no aconseguirà posar fi als embossos que patim", sinó que va coordinada amb altres, com ara les que potencien el transport públic o els pàrquings dissuasius. Ara bé, malgrat que no s'aconseguissin reduir les aglomeracions de cotxes, ha admès Sevillano, posarien igualment en marxa la mesura “per la millora en qualitat ambiental i renou”.
Sense radars
Per part seva, la cap de la Direcció General de Trànsit (DGT) a les Illes Balears, Francisca Ramis, ha assenyalat que de moment no preveuen instal·lar radars al tram afectat. "Si el compliment no fos el desitjat, s'utilitzarien radars mòbils, en principi", ha puntualitzat. En qualsevol cas, "es tracta que les persones compleixen la normativa en qualsevol moment i, si ho fan per conscienciació, no és necessari intensificar la vigilància", hi ha insistit Ramis.