Societat21/02/2015

El consum de refrescos augmenta el risc de patir càncer? Un estudi conclou que sí

Un treball de la universitat Johns Hopkins culpa el 4-metil·limidazol, un colorant

Ara
i Ara

BarcelonaDes de fa temps se sap que les cèl·lules cancerígenes són addictes a un tipus de sucre, la glucosa, que utilitzen com a font d’energia i consumeixen igual que ho faria un gran cotxe cremant benzina per anar a tot drap. La glucosa ajuda les cèl·lules cancerígenes a créixer i multiplicar-se molt ràpidament. Un estudi de Manel Esteller, director del Programa d’Epigenètica del Càncer de l’Institut d’Investigacions Biomèdiques de Bellvitge (Idibell), publicat l'any passat, va trobar la relació exacta entre el sucre i el càncer en descobrir el mecanisme amb el qual els tumors abusen de la glucosa per poder créixer.

Amb aquesta dada present, la qüestió és saber fins a quin punt el consum de sucre estimula el desenvolupament del càncer, un tema important quan parlem de determinades begudes, amb uns nivells molt elevats de sucre. El consum de refrescos pot incrementar el risc de patir càncer? Aquesta és la pregunta. I la resposta és que sí. Això és, si més no, el que afirma una investigació de la universitat Johns Hopkins publicada a la prestigiosa revista científica 'Plos One'.

Cargando
No hay anuncios

Ara bé, l'estudi que ara s'ha fet públic no acusa el sucre present en quantitats massives en els refrescos sinó a un component diferent. El seu nom és 4-metil·limidazol, i es fa servir com a colorant en diferents productes de la indústria de l'alimentació. En concret, és un colorant molt utilitzat en els productes que contenen caramel. En el cas de les begudes de cola es fa servir perquè tinguin el seu característic color fosc. És aquest component el que, segons l'estudi, incrementa els riscos de patir càncer.

Les conclusions del treball tornen a posar damunt la taula les pràctiques absurdes de la indústria de l'alimentació, que en aquest cas posa en risc la salut dels consumidors per motius que ni tan sols tenen res a veure amb el gust del producte, sinó senzillament amb la seva presentació, amb la imatge.