El buc 'Ciudad de Granada' al port de Maó supera els límits de renou establerts, segons l'APB
La naviliera que l'opera, Trasmed, ha decidit fondejar el buc fora del port durant l'horari nocturn aquest dissabte a l'espera de noves avaluacions
PalmaL'Autoritat Portuària de les Balears (APB) ha informat Trasmed, del Grup Grimaldi, que les emissions acústiques del buc Ciudad de Granada al port de Maó varen superar els límits establerts per llei, en horari nocturn, segons els resultats dels estudis fets el mes d'abril, així com ha assenyalat aquest dilluns l'ens gestor i ha recollit Europa Press. D'altra banda, els resultats dels mesuraments apunten que sí que es compleix la normativa durant el dia. La naviliera ha pres la decisió de fondejar el buc fora del port durant l'horari nocturn aquest dissabte, a l'espera de dur a terme altres avaluacions abans de proposar mesures per reduir les molèsties provocades.
L'APB ha explicat que el 21 d'abril el laboratori Eurofins Cavendish SLU va dur a terme un control d'emissions acústiques associades a l'operativitat de l'embarcació al port de Maó, amb l'objectiu de verificar el compliment dels valors límit d'immissió de renou establert en la normativa vigent. Aquest mesurament, encarregat per l'APB, es va fer arran de les queixes rebudes per part de diversos veïns del municipi i després de tenir coneixement dels resultats d'un informe d'avaluació del renou fet el gener per la Policia Local de Maó.
L'informe conclou que, a la vista dels mesuraments, els nivells acústics generats per l'activitat d'aquesta embarcació varen superar els límits, en horari nocturn, establerts en el Reial Decret 1367/2007, de 19 d'octubre, pel qual es desenvolupa la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del renou, pel que fa a zonificació turística, objectius de qualitat i emissions acústiques. Així, el document ratifica que l'activitat portuària del buc genera afecció a la façana dels edificis residencials, i recomana avaluacions addicionals.
Una vegada informada sobre aquests resultats, Trasmed va comunicar a l'APB que encarregarà altres anàlisis pel seu compte abans de proposar les mesures a adoptar o aplicar perquè la superació del volum de renou no es produeixi, ja que el mateix 21 d'abril varen coincidir el Ciudad de Granada i el Ciudad de Palma, operat per la mateixa naviliera. Aquests mesuraments es duran a terme aquest cap de setmana, el 8 i 9 de juny.
D'altra banda, Trasmed ha confirmat que té la intenció d'adaptar, el gener vinent, el Ciudad de Granada (amb més de 20 anys al servei de les Balears) al sistema de connexió elèctrica a terra, que l'APB té en licitació al port de Maó. D'aquesta manera es preveu que es redueixin de manera notable les molèsties de renou, ja que el buc podrà apagar els motors auxiliars que necessita per generar energia d'ús intern.