Del repte audiovisual a l’Acampallengua
La campanya ‘Mou la llengua’ continuarà fent servir el 2023 les xarxes socials per fer arribar el missatge d’utilitzar el català en totes les situacions comunicatives
PalmaSmiley, la sèrie que Minoria Absoluta ha produït per a Netflix, i que acumula milers de visualitzacions, ha estroncat les esperances en matèria que el català tingués no només una presència quantitativa, sinó també qualitativa als continguts de les plataformes digitals. A la trama ambientada a la ciutat de Barcelona i que envolta la història romàntica d’una parella gai, els únics personatges que parlen en català són els membres d’una determinada família. Just utilitzen el català per comunicar-se entre ells, i mai amb cap altre dels personatges.
Dia 8 de gener acaba el termini fixat per la Llei General de Comunicació Audiovisual perquè la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència aprovi un acord per al foment dels continguts doblats al català a totes les plataformes. En un moment en què el consum audiovisual tradicional està en declivi, les plataformes són l’esperança perquè una producció audiovisual en català serveixi a les generacion per crear-se una imatgeria col·lectiva en català.
D’altra banda, a les Illes Balears, la campanya institucional ‘Mou la llengua’ continuarà fent servir el 2023 les xarxes socials per fer arribar el missatge d’utilitzar el català en totes les situacions comunicatives. Mentrestant, el jovent té la mirada fixada en el mes de maig, quan torna una nova edició de l’Acampallengua.