Dossier: Miram el futur

Del repte audiovisual a l’Acampallengua

La campanya ‘Mou la llengua’ continuarà fent servir el 2023 les xarxes socials per fer arribar el missatge d’utilitzar el català en totes les situacions comunicatives

Smiley ha reproduït situacions en què el català és la llengua subordinada.
31/12/2022
1 min
Dossier Miram el futur Desplega
1.
Unes eleccions que poden canviar el rumb de la política balear
2.
Un superany electoral per examinar el xoc a l’Estat
3.
Part dels empresaris volen menys saturació l’any que ve
4.
Un repte gairebé impossible: trobar pis a preu raonable
5.
Què pujarà, què baixarà i de què han d'estar pendents les nostres butxaques el 2023
6.
S'acabarà la guerra a Ucraïna? Cinc claus per interpretar el món del 2023
7.
Cas Cursach, cara B
8.
El desafiament de reduir l’ús del cotxe
9.
El desenllaç del ‘Només sí és sí’ i avenços autonòmics
10.
Nova etapa per a la universitat
11.
L’any de l’Agència de Salut Pública
12.
L’any de les presses per fer més línies de transport públic
13.
Pocs mesos per enllestir els projectes pendents
14.
Del repte audiovisual a l’Acampallengua
15.
Mallorca s’obre al cinema asiàtic

PalmaSmiley, la sèrie que Minoria Absoluta ha produït per a Netflix, i que acumula milers de visualitzacions, ha estroncat les esperances en matèria que el català tingués no només una presència quantitativa, sinó també qualitativa als continguts de les plataformes digitals. A la trama ambientada a la ciutat de Barcelona i que envolta la història romàntica d’una parella gai, els únics personatges que parlen en català són els membres d’una determinada família. Just utilitzen el català per comunicar-se entre ells, i mai amb cap altre dels personatges.

Dia 8 de gener acaba el termini fixat per la Llei General de Comunicació Audiovisual perquè la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència aprovi un acord per al foment dels continguts doblats al català a totes les plataformes. En un moment en què el consum audiovisual tradicional està en declivi, les plataformes són l’esperança perquè una producció audiovisual en català serveixi a les generacion per crear-se una imatgeria col·lectiva en català.

D’altra banda, a les Illes Balears, la campanya institucional ‘Mou la llengua’ continuarà fent servir el 2023 les xarxes socials per fer arribar el missatge d’utilitzar el català en totes les situacions comunicatives. Mentrestant, el jovent té la mirada fixada en el mes de maig, quan torna una nova edició de l’Acampallengua.

Dossier Miram el futur
Vés a l’ÍNDEX
stats