Les reserves turístiques d'aquesta temporada seran de darrera hora, segons un estudi de PIMEM

Aquest estiu serà millor del que es preveia fa dues setmanes, però no serà com el del 2019

Un turista a l'aeroport de Palma.
Catalina Riera
15/03/2021
2 min

PalmaUn estudi elaborat per la Plataforma de la Petita i Mitjana Empresa (PIMEM) que analitza quatre plataformes turístiques (Juniper, Dingus, Roiback i Fideltur) posa de manifest que enguany el nombre de reserves de darrera hora serà molt elevat. Així ho han assegurat el president de la patronal, Jordi Mora, i el CEO de la consultoria Processing Smart, Luis Sánchez, en una roda de premsa per presentar un estudi sobre les tendències de reserves turístiques per a aquest estiu. L'expert ha assenyalat que aquesta temporada havia de ser fluixa, però que les reserves hoteleres a final de febrer mostren un augment a partir de mitjan mes de maig, i una millora de la tendència a partir del setembre.

Segons la plataforma Juniper, fins al mes passat les Balears havien rebut el 40% de les reserves de juliol de 2021, en comparació amb el mateix mes del 2020. Per la seva banda, Dingus sosté que les reserves hoteleres estan un 61% per davall de les habituals en aquestes dates, tot i que preveu una reacció dels mercats per la relaxació de les noves restriccions.

L'informe apunta que en aquest procés de recuperació les Balears se situen per darrere d'altres destinacions turístiques clau, com les Canàries, Grècia i Turquia. Per això, Sánchez considera que "un dels punts importants per consolidar aquesta recuperació serà l'aposta pel mercat local i estatal, ja que els darrers dos anys ens hem centrat molt en l'internacional".

Una de les conclusions de l'estudi és que el mercat reacciona "molt ràpidament als anuncis que fan els governs", segons ha dit Sánchez. Ha posat com a exemple la retirada de les restriccions per viatjar a les Illes per part d'Alemanya, ja que fa dues setmanes el sector donava per perduda la Setmana Santa.

Per altra banda, Sánchez ha insistit en la necessitat de diversificar els productes turístics més enllà del sol i platja a les Balears, i de deixar enrere la massificació perquè el client que sorgeix en temps de pandèmia es "vol sentir segur". També cerca productes i serveis més personalitzats, que siguin més sostenibles i més assequibles. Sánchez ha insistit en la necessitat de complementar el turisme de sol i platja amb "altres joies" que ofereix l'arxipèlag, com per exemple el turisme cultural, el gastronòmic o l'esportiu, entre d'altres.

stats