UE

Rosalía perd la batalla judicial contra la marca de joies Rosaliya

La justícia europea tomba el recurs de la cantant per anul·lar el registre d'una marca búlgara

Rosalía al festival Primavera Sound de 2023.
05/03/2025
2 min
Regala aquest article

Brussel·lesDerrota judicial de la cantant Rosalía contra la marca Rosaliya. El Tribunal General de la Unió Europea (TGUE) ha desestimat aquest dimecres el recurs de l'artista catalana per anul·lar el registre del nom d'aquesta marca que explota l'empresa búlgara Raphael Europe Ltd. Teòricament, aquesta companyia ven arreu de la Unió Europea productes de marroquineria i, entre d'altres, bijuteria.

L'octubre del 2021 la cantant va presentar una sol·licitud a l'Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea (EUIPO, en les seves sigles en anglès) per anul·lar el registre de la marca, que l'empresa búlgara havia registrat el maig del 2016. Rosalía argumentava que Rosaliya feia temps que no s'explotava en territori comunitari i, en part, l'EUIPO li va donar la raó. "Va declarar la caducitat parcial de la marca respecte de tots els productes, menys de les joies de caràcter personal i articles decoratius", recull la sentència del TGUE.

Ara bé, l'artista catalana va recórrer contra la decisió de l'organisme de la UE per no haver declarat l'anul·lació de la marca per a tota mena de productes, incloent-hi les joies. L'EUIPO, però, li va denegar el recurs el 15 de desembre del 2023. "Va considerar que les proves aportades per l'empresa titular de la marca demostraven l'ús efectiu respecte dels productes mencionats", afegeix el dictamen de la cort de Luxemburg. Aleshores Rosalía va elevar la causa al TGUE, que és el tribunal de primera instància de la justícia europea.

Així doncs, el TGUE s'ha pronunciat en el mateix sentit que l'EUIPO i ha dirimit que la seva decisió va ser correcta. En aquest sentit, Luxemburg "descarta" que es "cometessin errors en considerar les proves aportades" per l'empresa búlgara Raphael Europe Ltd, tal com al·legava la cantant. A més, tot i que la cort europea admet que l'EUIPO "no va examinar" si el nom de la marca "estava col·locada als productes o a l'embalatge", contraposa que "aquest error no pot comportar la nul·litat de la resolució impugnada".

stats