Salut oferirà eines d'autocura als sanitaris per prevenir l'esgotament i millorar el servei

La Conselleria de Salut i Consum ha presentat el pla d’humanització 2022-2027, el qual vol implementar un canvi de model d'atenció sanitària

Una consulta d'un centre d'atenció primària buida.
05/09/2022
2 min

PalmaOferir eines d'autocura i gestió emocional als professionals sanitaris és una de les mesures que emprendrà la Conselleria de Salut per millorar la qualitat del servei i, en conseqüència, el tracte cap als usuaris. Aquesta és una de les mesures que preveu el Pla d'humanització 2022-2027, que ha presentat aquest dilluns la Conselleria de Salut i Consum, que té com a objectiu implementar un canvi de model d'atenció sanitària basat en una relació amb l'usuari més humana, que atengui i satisfaci les inquietuds i les necessitats de la persona i li faciliti les eines adequades perquè pugui prendre decisions compartides sobre el seu propi procés.

"Humanització vol dir tractar les persones i les necessitats que tenen, i no les que els professionals pensam, escoltar molt més i millor, impulsar una sèrie de valors entre els professionals amb accions formatives, i oferir eines perquè puguin fer que la seva atenció sigui millor", ha declarat la consellera de Salut i Consum, Patricia Gómez. El pla inclou línies d'actuació clares dirigides a fomentar la participació dels ciutadans, a millorar els processos per informar de manera efectiva els usuaris, a afavorir els espais i ambients saludables i, molt important, a crear una cultura i una estructura d'humanització en l'organització, en la qual es tingui cura també del professional.

"Des de l'administració ens hem de comprometre a millorar els espais de feina i la feina, tant pels professionals, cuidant-los més, com pels usuaris, creant espais adients per a les esperes, els infants o les dones", ha afegit Gómez. Algunes de les mesures són organitzar jornades comunes sobre sensibilització, implementar l'Observatori de Pacients, crear comissions de salut i participació comunitària, potenciar les infraestructures per a la salut, crear consultes per a racons de salut i ambients, millorar el Portal del Pacient, dissenyar informació efectiva i optimitzar els mitjans telemàtics per a la comunicació.

La digitalització dels tràmits

"Un projecte d'humanització és 'Infosalut connecta', per dirigir l'usuari al professional més adient. També suposa que els professionals puguin flexibilitzar la seva agenda, ja que cada professional no treballa igual", explica la consellera. El Servei de Salut vol apostar per la transformació digital i passar del Portal del Pacient al Portal de Salut, de manera que sigui una eina clau de comunicació amb els usuaris i es transformi en un espai personal de salut digital que respongui a les necessitats actuals.

stats