El sector hoteler mallorquí dona per perduda la Setmana Santa
La cancel·lació dels viatges de l'Imserso a Mallorca afectarà uns 20.000 turistes
PalmaEls hotelers de Mallorca ja donen per perduda la Setmana Santa a causa del coronavirus. Així ho confirma, per exemple, Xisco Fullana, director comercial d'Hipotels, qui afirma que "molts establiments no obriran a partir del 3 d'abril". El president de la Federació Hotelera de Palmanova-Magaluf, Mauricio Carballeda, coincideix en el mal diagnòstic, encara que matisa que "fer prediccions ara mateix és complicat, perquè primer s'ha de veure com evoluciona la situació". El que té clar és que, si l'ocupació no és suficient, "els hotels hauran d'endarrerir l'obertura".
La zona d'Alcúdia també ha rebut l'impacte del coronavirus a les reserves. Jaume Horrach, president de la Federació Hotelera d'Alcúdia, assegura que "hi ha alentiment". "Les notícies que circulen sobre el virus fan que la gent no vulgui venir i cancel·li la reserva, no tant pel contagi, sinó per no poder tornar a casa seva o no gaudir plenament de les vacances", explica.
El fet que el Consell de Ministres decidís cancel·lar els viatges de l'Institut de Majors i Serveis Socials (Imserso) fins al 13 d'abril ha augmentat la preocupació dels empresaris, ja que aquest col·lectiu és una font d'ingressos important per Setmana Santa. María José Aguiló, vicepresidenta executiva de la Federació Hotelera de Mallorca (FEHM), ha explicat que a Mallorca l'entitat té 11 establiments destinats als turistes de l'Imserso, els quals representen "unes 6.000 places". La cancel·lació dels viatges d'aquest programa afectarà "uns 20.000 turistes", assegura. En el cas de Menorca, s'han perdut fins a 86.250 estades turístiques.
La Platja de Palma també s'ha vist afectada per la cancel·lació dels viatges de l'Imserso. La presidenta de la Federació Hotelera de Platja de Palma explica que, ara mateix, l'ocupació prevista per a la Setmana Santa és d'un 65%, "un 2% menys que l'any passat". Però la situació pot empitjorar ràpidament. Per tal de potenciar el turisme en aquesta zona, l'Ajuntament de Palma impulsarà un pla específic per promocionar-la en el mercat alemany. Cort se sumarà a l'expedició organitzada pel Consell de Mallorca a Berlín els dies 2, 3 i 4 d'abril -si és que es manté- per promocionar l'illa en el marcat alemany.
La FEHM apunta que "cada empresa adoptarà les mesures necessàries" per a la temporada d'estiu, en cas que la situació provocada pel coronavirus s'allargui. L'entitat ha organitzat una sessió informativa perquè sàpiguen què s'ha de fer en una situació de crisi com aquesta.